Začína sa nákupný zhon. V obchodoch budeme tráviť viac času a s tým je spojený aj stres. Čo nám pri nakupovaní najviac prekáža a čo nám spôsobuje v obchodoch vypätie? To zisťoval prieskum jedného z obchodných reťazcov.
Blíži sa Black Friday, Mikuláš a Vianoce. A to je obdobie, keď v obchodoch vypukne doslova nákupné šialenstvo.
Prieskum slovenskej obchodnej siete ukázal, že tento zhon drvivá väčšina z nás rada nemá. Takmer 90 percent opýtaných radšej nakupuje v predajniach, kde nepociťujú predvianočný frmol a vedia tam nakúpiť v pokoji. Iba každý desiaty to má naopak.
Medzi faktory, ktoré nás pri nakupovaní stresujú najviac, patria preplnená predajňa, dlhé čakanie v rade a tiež zatvorené klasické pokladne.
„Ľudí najviac stresuje, keď sú predajne preplnené a keď sa v uličkách nemôžu hýbať,“ uviedla riaditeľka sekcie obchodu COOP Jednota Slovensko Renáta Peťovská.
Podľa prieskumu najstaršiu generáciu stresuje najviac to, keď musia ísť k samoobslužnej pokladni. Strednú všetky spomenuté faktory. Tridsiatnikov stresuje najmä čakanie v rade, a dvadsiatnikov a tínedžerov stresuje preplnená predajňa.
Niektoré reťazce pre pokojnejší nákup preto zaviedli takzvané tiché hodinky. A pomaly pribúdajú aj supermarkety, kde si viete nakúpiť doslova osamote aj bez personálu.
Ak však takú možnosť nemáte, toto sú najčastejšie spôsoby, ako sa vyhnúť nákupnému stresu: prieskum ukázal, že najviac ľudí to rieši tak, že chodí do obchodov, ktoré pozná a dobre sa v nich orientuje.
Mnohým pomáha plánovanie nákupu či nakupovanie mimo najrušnejších hodín. Šesť percent respondentov preferuje online nákupy potravín.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo