Slováci si za prvých šesť mesiacov tohto roka kúpili vyše 37-tisíc nových áut
Prestávame šetriť a kupujeme stále nové autá. Automobilky sa opäť môžu pochváliť nárastom predajnosti. Slováci dali aj tentokrát prednosť lacným autám. Práve tie podľa odborníkov omladili slovenský autopark.
Česi, Nemci, Kórejci a Francúzi. Do prvej päťky najpredávanejších značiek na Slovensku sa už dlho nedarí nikomu inému preraziť. Slováci si za prvých šesť mesiacov tohto roka kúpili vyše 37-tisíc nových áut. V porovnaní s vlaňajškom je to len o pár stoviek viac, no podľa Zväzu automobilového priemyslu je to dobrý signál pre trh.
„Keď sa pozrieme na to ako sa vyvíjajú trhy v Európe, tak tiež tam vidíme už druhý rok rastúce tendencie, čo je teda pozitívne aj pre slovenský automobilový priemysel," povedal Ján Pribula zo Zväzu automobilového priemyslu.
Česká automobilka sa svojho prvenstva nemieni vzdať, za prvý polrok zaznamenali 22 percentný podiel na trhu. V júni predala škodovka najviac áut za posledných šesť rokov, najpredávanejším modelom je Fabia. Tá je podľa motoristického novinára Alexandra Štefucu presne podľa nášho gusta. Zaujala cenou a aj krajším dizajnom.
Volkswagen síce mierne klesol, no druhú priečku Kórejcom nedovolil obsadiť. Po Hyundaji a Kii nasleduje Peugeot s Oplom. V najbližších mesiacoch sa ale aj toto poradie môže zmeniť. Napríklad takí Rumuni si už cestu k slovenskému vodičovi našli. Ich značka je aj tento polrok vysoko v rebríčku. „Neponúka nič, čo by to auto predražovalo a na tom vyhráva," zhodnotil Štefuca.
Zatiaľ, čo sa automobilky bijú o zákazníka, nárast predaja môže potešiť aj ostatných vodičov. Vedľajším dôsledkom omladeného autoparku je vyššia bezpečnosť na cestách.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo