Informácie na nás padajú zo všetkých strán a dôvera divákov je preto zraniteľnejšia než kedykoľvek predtým.
Aj v čase sociálnych sietí ostáva televízia pre mnohých najdôveryhodnejším zdrojom informácií.
„Televízie nie sú len televízorom o siedmej večer, ale multimediálnymi platformami, ktoré vstupujú do našich životov naprieč nástrojmi, naprieč technológiami, naprieč rôznymi sieťami,“ tvrdí generálny riaditeľ Televízie Markíza Peter Gažík.
V online svete majú výhodu najmä tí, ktorí dokážu zaujať a udržať si publikum aj mimo klasického vysielania.
„Dokážu na seba stiahnuť aj tú cieľovú skupinu, s ktorou bežne bežne nemusia komunikovať,“ vysvetľuje Ľubomír Šimáček, generálny riaditeľ Mediaboard Slovakia.
Lenže spolu s rastúcim množstvom obsahu rastie aj tlak. Informácie na nás padajú zo všetkých strán a dôvera divákov je preto zraniteľnejšia, než kedykoľvek predtým.
„Oproti roku 2019 spracovávame asi o 49 percent obsahu viac. To je viac ako milión správ do roka. Obraz o svete si diváci vytvárajú na základe iných princípov, cez iné kanály, potenciálne dezinformačné médiá,“ hovorí Šimáček.
Dôveru médií podkopávajú aj útoky, od anonymných komentárov až po politikov. Redakcie tak musia začínať každý deň odznova s cieľom obhájiť vlastnú poctivú prácu.
„Musíme pracovať presne, transparentne, nezávisle a neustále presviedčať diváka o tom, že spravodajstvo, ktoré ponúkame, je zodpovedné,“ hovorí Tibor Mattyašovský, šéfredaktor spravodajstva TV Markíza.
„Neustále, nepretržite a trpezlivo musíme overovať informácie, aby diváci, ktorí sú dnes v online priestore, hľadali v televízii, či je naozaj pravda, čo videli na sociálnych sieťach,“ doplnil šéfredaktor Joj 24 Dárius Haraksin.
Napriek prudkým zmenám má televízia stále svoje silné miesto aj u mladých.
„Mladá generácia rovnako pozerá televíziu, ako pozerali napríklad ich rodičia, len popri tom konzumujú ešte nejaký ďalší obsah cez napríklad mobilné zariadenia,“ ozrejmil Šimáček.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo