Prvé autá by po ňom mohli prejsť tesne pred Vianocami.
Nový cestný most v Trenčíne už spojili. Dve oceľové časti sa presne v strede vážskeho kanála stretli. Technológia, ktorú pri ich posúvaní použili, je unikátna. Takto sa začiatkom roka posúvala prvá časť oceľového konca mosta. Posunutím druhej časti sa spojili oba brehy.
Dĺžka kovovej časti mosta je bezmála 250 metrov. Celú konštrukciu tlačili len dva piesty. "Táto technológia sa na Slovensku ešte nepoužívala, je to prvýkrát, preto je to také zaujímavé," hovorí hlavný inžinier stavby mostu Jaromír Capák.
Na to, aby sme vám mohli posúvanie ukázať, sme museli použiť časozbernú kameru. A dôvod? Posun nie je vidieť voľným okom, pretože časti mosta sa posúvajú po milimetroch.
Obrovský kolos sa posúval po teflónových platniach, ktoré museli mazať špeciálnym mydlom. "Pri tom nejakom trení, ktoré tam je zhruba 10%, tak by sme čisto teoreticky mohli tlačiť päť tisíc ton ocele. Ale tlačili sme len nejakých 470, takže len desatinu z toho," vysvetlil stavbyvedúci Ján Kubanda.
Pôžička Cetelem: výsledok posúdenia do 10 minút. Klikajte tu
Obe časti sa nad kanálom stretli takmer na chlp presne. Samozrejme, že sú tam ešte nejaké milimetre, ktoré treba vyladiť. Ostali vzdialené od seba asi tri centimetre.
To je priestor na ďalšiu manipuláciu, meranie a záverečné zváranie.
Termín ukončenia stavby je naplánovaný presne o rok, no už teraz je isté, že prvé autá by po moste mohli prejsť skôr, tesne pred Vianocami.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo