Učiteľka dejepisu využíva na hodinách virtuálnu realitu. Hovorí, že je to ako skriňa do Narnie, do ktorej môžu žiaci vstúpiť a ocitnúť sa v inom svete.
Pre niekoho predstavuje dejepis zložité memorovanie dátumov, panovníkov a udalostí, pre iných je zas plný zaujímavých príbehov.
Andrea Dudášová, učiteľka dejepisu na Základnej škole Jána Amosa Komenského v Bratislave, sa rozhodla výučbu zatraktívniť pomocou moderných technológií.
Žiakov vnáša do víru dejín prostredníctvom virtuálnej reality, ktorá im pomáha lepšie pochopiť historické súvislosti.
„Dejepis vnímam ako predmet, ktorý možno je vnímaný ako najobľúbenejší. Veľmi mi záležalo na tom, aby som okrem obsahovej stránky priniesla aj nejaké inovatívne metódy, ktoré deťom pomôžu uchopiť ten samotný obsah,“ hovorí učiteľka.
Žiaci boli podľa jej slov zo začiatku prekvapení, prečo nepoužívajú vždy učebnice a nepíšu si poznámky.
„Deti si vedia históriu ohmatať. Pre nich sú to často len nejaké príbehy z učebnice, s ktorými sa nevedia stotožniť. Virtuálna realita ich vovedie do toho sveta, kde sú jeho súčasťou a lepšie ho pochopia,“ vraví Dudášová.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo