Aj keď opravu preplatila poisťovňa, firma od nej žiadala ďalšie peniaze.
Pani Vladimíre sa pokazil invalidný vozík. Požiadala svoju poisťovňu, aby jej preplatila opravu. Tá jej to schválila.
Prekvapenie však prišlo, keď firma, ktorá vozík mala opraviť, si od nej vypýtala navyše 53 eur.
„Oni mi povedali, že prepravné náklady, o ktorých ja som nevedela,“ sťažuje sa invalidná dôchodkyňa.
Zdravotná poisťovňa dôchodkyni potvrdila, že opravu preplatí kompletne - nič navyše teda platiť nemusí.
„Súčasťou našej platby za opravu vozíka bola aj doprava k poistenke a oprava mala byť vykonaná bez doplatku pacienta, teda pani nemala nič zo svojich peňazí uhrádzať,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Keď však dôchodkyňa opäť kontaktovala firmu, dostala takúto odpoveď: „Keď nechcem zaplatiť, tak aby som prišla do Bratislavy, že oni mi to spravia bez doplatku, alebo že mi pošlú komponenty kuriérom alebo poštou.“
Spoločnosť Reha Slovakia nám nedvíhala a ani neodpísala na otázky.
Podľa právnika by firma mala riešiť peniaze iba s poisťovňou a nie s dôchodkyňou, ktorá je na vozík odkázaná.
„Pani by tu nemala ostať ako rukojemník tohto sporu a aj firma by si mala uvedomiť, že tu ide o človeka so zdravotnými problémami a tomu treba ísť v ústrety. Čo ich nezbavuje domáhať sa nároku, ale nie za cenu toho, že ak nezaplatíte, my vám to nevydáme,“ tvrdí advokát Ivan Syrový.
„Už je od toho mesiac, ďalej len čakať, kým budem mať nárok na nový vozík a to je až dakedy v auguste, septembri, tak dúfam, že sa mi vozík dovtedy nerozpadne,“ podotkla dôchodkyňa.
„V týchto dňoch sme obdržali finančnú vratku od firmy Reha za opravu vozíka, ktorá sa nikdy nezrealizovala,“ povedala Dupaľová Ksenzsighová.
Poisťovňa teda musela pani Vladimíre schváliť nový vozík. A paradoxné je, že bude od tej istej firmy, ktorá pri oprave od nej žiadala peniaze navyše.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo