Do konca roka by malo pribudnúť šesť nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest.
Už sme si zvykli, že na diaľničnú mapu Slovenska pribúdajú v posledných rokoch úseky len sporadicky. Väčšinou je to ročne len zopár kilometrov, ale napríklad vlani to nebol ani kilometer.
Najväčšie diery máme stále na severnej trase, teda v okolí Ružomberka či Žiliny. Severojužné prepojenie je na tom ešte horšie.
Do konca roka by malo pribudnúť šesť nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Najočakávanejšou je jednoznačne D1 v úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala s tunelom Višňové, na ktorý Slovensko čaká už viac ako 20 rokov.
Významné bude aj dobudovanie križovatky diaľnic D1 a D4 pred Bratislavou, ktoré by malo úplne odkloniť tranzit z intravilánu mesta.
Ako soľ potrebujú diaľnicu na Orave, no tam sa ešte stavať nezačalo. Premiér Robert Fico očakáva, že stavby budú napredovať plynulo.
Šéf inštitútu pre dopravu a hospodárstvo kontruje, že vo výstavbe kompletnej cestnej siete, ktorú už okolité krajiny poväčšine majú, ešte nie sme ani zďaleka pred cieľom.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo