Bratislava si vydýchla: Nová vetva pri Bratislave odľahčila Prístavný most aj nervy vodičov

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Uľaví sa tak mnohým vodičom smerujúcim do Bratislavy.

Menej kamiónov v hlavnom meste. Na diaľničnej križovatke pri Bratislave otvorili najočakávanejšiu vetvu.

Nový výjazd odklonil nákladnú dopravu mimo ťažko skúšaného Prístavného mosta. Uľaví sa tak mnohým vodičom smerujúcim do Bratislavy.

Boli sme sa pozrieť, či to doprave skutočne pomohlo.

Hoci je diaľničná križovatka D1/D4 stále vo výstavbe, jej jednotlivé vetvy postupne otvárajú. Od soboty môžu autá prichádzajúce do Bratislavy od Trnavy pohodlne prejsť z D1 na obchvat D4.

„Otvorenie tejto vetvy prináša možnosť definitívne sa zbaviť tranzitných kamiónov na Prístavnom moste,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž.

Prečítajte si tiež:

Tranzitné kamióny skutočne trasu využívajú

Prešli sme si touto novou vetvou, aby sme zistili, či kamióny skutočne obchádzajú mesto a využívajú nový obchvat.

Sledovali sme kolónu kamiónov pred nami. Naľavo sme si všimli zákazovú značku pre tranzit nad 7,5 tony. Znamená to, že kamióny, ktoré v Bratislave nezastavujú, musia použiť obchvat D4. Do hlavného mesta môže vstúpiť len nákladná doprava, ktorá tam nakladá alebo vykladá tovar.

Sme na novej vetve a skutočne – tranzitné kamióny ju využívajú. Pokračujú ďalej smerom do Rakúska, Česka alebo Maďarska.

„Táto nová vetva odľahčí vjazd do Bratislavy aj pre všetky autá, ktoré smerujú do rôznych mestských častí,“ vysvetľuje minister.

„Vodičom dochádzajúcim do Bratislavy to jednoznačne pomôže, pretože sa tým odstránia dopravné zápchy v okolí Prístavného mosta,“ potvrdzuje dopravný analytik Jozef Drahovský.

Prečítajte si tiež:

Očakávajú podobný pokles ako v opačnom smere

Navštívili sme aj samotný Prístavný most – premávka bola plynulá, kamiónov len zopár. Tranzit má zakázaný prejazd aj z druhej strany, teda z diaľnice D2, a to už od marca. Ministerstvo dopravy má k dispozícii prvé údaje.

„V opačnom smere sme zaznamenali pokles o 650 kamiónov denne. Predpokladáme, že aj v tomto smere to bude podobné,“ dodal Ráž.

Vodiči nákladných vozidiel nové prepojenie vítajú, hoci musia prejsť približne o 10 kilometrov viac, navyše po spoplatnenom úseku.

„Náklady nám stúpnu o 6 eur na jednu jazdu. Berieme to tak, že zákazník by mal tieto náklady akceptovať a započítať ich do ceny prepravy,“ vysvetlil Pavol Piešťanský, prezident združenia cestných dopravcov Česmad.

„Je to síce viac kilometrov, ale cez deň bývali na starej trase meškania aj 15 – 20 minút. Teraz je to cez nový úsek oveľa rýchlejšie,“ dodáva dopravný analytik.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Doprava

Dôležité udalosti