Silná víchrica, ktorá zasiahla východné Slovensko, za sebou zanechala výrazné škody aj na súkromnom majetku. Poisťovne začali evidovať desiatky poistných udalostí, pričom ich počet stále rastie.
Ako pre TN live uviedla hovorkyňa ČSOB poisťovne Zuzana Fečová, len do poludnia zaznamenali 99 hlásení, no očakávajú, že číslo bude narastať aj v ďalších hodinách.
„Najčastejšie ide o poškodené strechy a následné zatekania do domov. To sú typické škody, ktoré spôsobila kombinácia silného vetra a dažďa,“ uviedla Fečová.
Kým pri menších škodách môže postačiť fotodokumentácia, pri rozsiahlejších prípadoch poisťovňa posiela likvidátora. Tí kontaktujú klienta zvyčajne do 24 hodín od nahlásenia.
Podľa hovorkyne sú letné búrky čoraz častejšie a intenzívnejšie, čo súvisí s klimatickými zmenami. Výrazne rastie nielen počet poistných udalostí, ale aj ich finančný rozsah. Preto poisťovne klientom odporúčajú pravidelne si aktualizovať poistné zmluvy a kontrolovať, či poistné sumy zodpovedajú reálnej hodnote majetku.
Fečová tiež pripomenula dôležitosť rozdielu medzi poistením domácnosti a nehnuteľnosti. „Kým jedno kryje vybavenie, druhé sa vzťahuje na samotnú stavbu. Ideálne je mať kombináciu oboch,“ vysvetlila.
V prípade škody by klienti mali čo najskôr kontaktovať svoju poisťovňu, zdokumentovať situáciu a zabrániť ďalšiemu poškodeniu majetku. Viac sa dozviete v našom rozhovore, ktorý nájdete vyššie.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo