Televízne noviny porážali konkurenciu takmer každý deň, zabodovali aj strhujúci dramatický seriál Vina či televízna premiéra slovenského komediálneho kinohitu Kavej.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom júni 2025 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 34,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,3 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 13,1 percentuálneho bodu. V porovnaní s júnom 2024 si zároveň polepšila o 1,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 júnových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júni 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,0 %. Konkurenčná TV Joj (12,2 %) vykázala v rovnakom období o 7,8 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Júnové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,5 %) tak predstihla s výrazne vysokým rozdielom až 9,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v júni 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,2 % a s rozdielom 4,4 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,8 %).
Skupina Markíza bola v júni 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom 7,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2 %). V porovnaní s júnom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 0,7 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,6 % a náskokom 6,1 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (22,5 %). Jednotkou na trhu bola v 25 z 30 júnových dní.
Podvečerný rodinný seriál Sľub už má za sebou celú prvú sezónu svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom.
Celkovo najsledovanejším programom na celom trhu sa v júni 2025 v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stala epizóda Sľubu odvysielaná v pondelok 16. júna 2025, ktorá si pripísala excelentný rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 43,4 %.
O divácky najúspešnejšiu júnovú epizódu išlo aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+, keď si ju zaplo až fantastických 641-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ju vychutnalo 527-tisíc divákov. V rámci uplynulého mesiaca absolútne rekordným a zároveň historicky druhým najlepším, až 46,5-percentným podielom na trhu sa môže pochváliť časť odvysielaná v piatok 6. júna 2025.
V uplynulom mesiaci zaznamenal Sľub fantastický priemerný rating 7,9 % aj trhový podiel 42,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 570-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 478-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Tromi záverečnými epizódami 10. série pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 8,8 % a trhový podiel 31,9 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 551-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 678-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Najlepšie sa darilo epizóde odvysielanej v utorok 10. júna 2025, ktorá v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala excelentný rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,9 %. Nenechalo si ju ujsť vynikajúcich 558-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine patril Dunaju v júni 2025 status absolútne najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu. Túto časť si zaplo dokonca až 685-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výraznej diváckej pozornosti sa tešila aj špeciálna dokumentárna epizóda s názvom Dunaj, k vašim službám: Príbeh, ktorý ožil, ktorá vo štvrtok 12. júna 2025 zaznamenala rating 5,1 % a trhový podiel 21,0 % v cieľovej skupine 14-56. Dosah mala až na 601-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si zaujímavosti zo zákulisia mimoriadne obľúbeného seriálu vychutnalo 373-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Televízia Markíza zaznamenala výborné výsledky aj s podmanivým kriminálno-dramatickým seriálom Vina, ktorý počas júna 2025 ponúkol divákom záverečné dve epizódy plné napätia, emócií a výborných hereckých výkonov. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,7 % a trhový podiel na úrovni 24,4 %.
Strhujúci dej a herecký koncert špičkových hereckých hviezd pravidelne oslovoval státisíce divákov. V priemere si júnové epizódy seriálu zapínalo až 607-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 440-tisíc.
Najviac zabodovala predposledná siedma epizóda 2. série odvysielaná v pondelok 2. júna 2025, ktorá si pripísala rating 7,0 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 24,5 % v cieľovej skupine 14-56. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 456-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a zaplo si ju až 611-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Suverénne najsledovanejším filmom uplynulého mesiaca sa stala televízna premiéra slovenského komediálneho kinohitu Kavej. V pondelok 16. júna 2025 zaznamenal na obrazovkách TV Markíza výborný rating 6,0 % a trhový podiel 26,7 %.
Janu Kovalčikovú a Annu Jakab Rakovskú si v hlavných úlohách dvoch svojráznych východniarok zaplo dokonca až fantastických 762-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Skvelá zábava pri sledovaní životných peripetií kamarátok Veroniky a Kláry pritiahla k obrazovkám celkovo 362-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 1. júna 2025. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine dosiahlo skvelý rating 7,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,7 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 461-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší spravodajským programom uplynulého mesiaca.
V priemere za celý jún 2025 dosiahlo Počasie rating 4,8 % a podiel na trhu 23,7 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 338-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Status suverénne najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v cieľovej skupine 14-56 potvrdili aj v júni 2025 Televízne noviny. Najviac divákov si pozrelo vydanie z pondelka 2. júna 2025, ktoré dosiahlo výborný rating 7,3 % a rovnako aj rekordný trhový podiel až 34,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 431-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 707-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny zaznamenala v júni 2025 výrazný úspech, keď zvíťazila nad konkurenciou v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 4,8 % a trhový podiel 25,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Na obrazovkách televízie Doma sa v júni 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie darilo sobotnej repríze seriálového megahitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 7. júna 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla rating 1,5 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 10,4 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 75-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Druhú priečku obsadila ranná repríza komediálneho seriálu Frasier, ktorá v nedeľu 1. júna 2025 dosiahla rating 1,5 % a podiel na trhu až 13,6 % v cieľovej skupine 14-56.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia za celý uplynulý mesiac časť obľúbeného tureckého rodinného seriálu Materinská láska, ktorú si v utorok 24. júna 2025 vychutnalo 84-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenala rating 1,0 % a podiel na trhu 5,0 %.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonovala romantická snímka Svadobný závoj, ktorej premiéra v sobotu 21. júna 2025 zaznamenala rating 1,1 % a trhový podiel 5,3 %.
Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac v cieľovej skupine 14-56 pozrelo kultový komediálny seriál Susedia, ktorý si v nedeľu 1. júna 2025 pripísal výborný rating 2,0 % a nadpriemerný trhový podiel 8,0 %. Tradičné večerné kino pritiahlo najviac divákov v stredu 25. júna 2025 vďaka akčnému filmu Posledný skaut s hviezdou žánru Bruceom Willisom v hlavnej úlohe, ktorý dosiahol rating 1,8 % a podiel na trhu 7,5 %.
V širšej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval akčný film Táto pomsta je moja s hviezdnym Johnom Travoltom v hlavnej úlohe, ktorý si v piatok 13. júna 2025 nenechalo ujsť celkovo 89-tisíc divákov.
Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 13. júna 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,0 % a trhový podiel 9,4 % v cieľovej skupine 14-56. V cieľovej skupine 12+ bola najsledovanejšia časť z nedele 1. júna 2025 so 143-tisíc divákmi pri obrazovkách.
Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf. Epizóda z nedele 8. júna 2025 dosiahla skvelý rating 1,2 % a trhový podiel 3,6 %. K obrazovkám pritiahla celkovo 42-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
PR oddelenie skupiny Markíza
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo