Nespokojných klientov Happy Travel pribúda. Chcú naspäť peniaze, plnú sumu však podľa analytika nedostanú všetci

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Nespokojní klienti skrachovanej cestovnej kancelárie Happy Travel hľadajú riešenie, ako získať svoje peniaze za dovolenky späť. Všetkým sa to možno nepodarí. Okolo krachu je dokonca stále viac otáznikov.

Pani Jana mala so svojím manželom letieť už o dva týždne do Turecka. Správa o krachu ich zaskočila.

„Celú čiastku 2950 eur na dve osoby, čo nie je malá čiastka, sme doplatili 3. decembra. Šesť-sedem mesiacov sme sa tešili, že pôjdeme,“ hovorí.

Cestovka ohlásila krach 1. júla. Klienti by mali dostať náhradu škody od poisťovne.

„Papiere, bločky, certifikáty - to sme všetko odoslali. Prišla len automatická odpoveď, že evidujú, že sme niečo odoslali,“ pokračuje klientka skrachovanej cestovnej kancelárie.

Poisťovňa musí čakať, kým sa jej ozvú všetci poškodení. Až potom začnú ľudí vyplácať.

„Klienti môžu nahlasovať poistné udalosti podľa zákona do šiestich mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnej kancelárie. S vyplácaním poistného plnenia môžeme začať ihneď po nahlásení všetkých poistných udalostí,“ vysvetlila Catherine Černochová, špecialistka externej komunikácie poisťovne Generali.

Prečítajte si tiež:

Chce naspäť všetky peniaze

Cestovná kancelária Happy Travel bola poistená na 2,8 milióna eur. Finančný analytik si preto myslí, že všetkým sa odškodné v plnej výške neujde. Navyše, klient sa proti úpadku sám pripoistiť nevie.

„Ako klient by som mal uzavrieť vlastné cestovné poistenie, ktoré ma kryje napríklad voči tomu, ak by som na dovolenke mal byť liečený na úraz alebo hospitalizovaný. Takisto si viem pripoistiť aj riziko storna, ak by som nevedel vycestovať,“ uviedol Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko.

Pani Jana však tvrdí, že naspäť bude chcieť celú sumu. „Celý rok chodím do práce. Makám, aby som si dovolila jednu dovolenku, takže chcem všetky peniaze,“ vraví.

Klienti, ktorí mali termín na spadnutie, overovali, či mali dovolenku rezervovanú. Z ubytovacích zariadení prišli odpovede, že rezerváciu neevidujú aleb v systéme nemajú ich mená. Neznamená to však, že ich cestovka podviedla.

„Momentom vyhlásenia úpadku padajú všetky zájazdy, ktoré mali nasledovať. Takže ak klienti vyvíjajú iniciatívu, či majú alebo nemajú zaplatené ubytovanie v destinácii, je to úplne irelevantné,“ uviedol Radoslav Oliver Košík, generálny tajomník SACKA.

Na situáciu sme sa pýtali aj majiteľa skrachovanej cestovky, no bez odozvy. Klienti podávajú trestné oznámenia.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Cestovanie

Dôležité udalosti