Festival Rubicon, na ktorom mal vystúpiť kontroverzný raper Kanye West, sa nakoniec neuskutoční.
Zrušený festival Rubicon je pre mnohých návštevníkov sklamaním. Mal byť veľkou letnou udalosťou.
Ako dôvod uviedli organizátori „nepredvídané okolnosti“, „vonkajší tlak“ a „logistické výzvy“. Spôsob ako vrátia peniaze za vstupné sa kupujúci majú dozvedieť do 14 dní cez mail.
Čo majú teraz ľudia robiť so zakúpenými lístkami a aké majú možnosti?
O tom sme sa rozprávali s našim hosťom – právnikom Ivanom Syrovým.
Na čo má právo zákazník, ktorý si lístok kúpil?
„Čo je najpodstatnejšie, ich nárok nie je priamo voči predajcovi vstupeniek. Ten vystupuje ako sprostredkovateľ, ale všade sa jasne upravuje to, že oni si majú vzťah vysporiadať s usporiadateľom tohto podujatia,“ uvádza Syrový.
„Už dnes sa zverejňujú informácie aj o iných problémoch, že je tam nejaká exekúcia, čo znamená, že niekto pred nimi má už omnoho lepšie zabezpečenú tú pohľadávku. A hovoríme o obrovských sumách. Takže vo mne by naozaj skrslo podozrenie, že je možné, že ja tie peniaze neuvidím,“ vysvetľuje Syrový.
„Nehovoril by som úplne, že je to pasé, ale bol by som veľmi opatrný a naozaj čakal, či vôbec ten e-mail dostanem, že mi naozaj idú vrátiť tú kúpnu cenu za lístky alebo nie,“ dodal.
Čo sa stane, ak organizátori neodpovedia? Aké sú možnosti vymáhania? Môžu dať zákazníkom len kupón na ďalšie podujatia? Je vôbec možné vyhnúť sa nepríjemnostiam pri zrušení festivalu?
Pozrite si celý rozhovor s právnikom Ivanom Syrovým v štúdiu TN live.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo