Máte výhrady k liečbe alebo prístupu zdravotníkov? Toto sú vaše možnosti

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Aké má pacient možnosti, keď sa mu stane podobná situácia ako v bratislavskej nemocnici? Zisťovali sme, čo robiť, ak ste s liečbou alebo prístupom zdravotníkov nespokojní.

Kto má pocit, že mu napríklad nebola poskytnutá správna zdravotná starostlivosť, môže sa obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Vlani to urobilo vyše 2000 pacientov.

Takmer polovica z nich bola nespokojná s postupom pri liečbe. Dvadsať percent sa týkalo úmrtia v súvislosti s poskytnutou zdravotnou a ošetrovateľskou starostlivosťou. Pacienti sa sťažovali aj na prístup personálu či neprimerané účtovanie.

Prečítajte si tiež:

Mnohí klopú na zlé dvere

Z vyše 2000 podaní však úrad vyhodnotil len 103 ako opodstatnených a vykonal dohľad. Niektoré podania totiž pacienti adresovali nesprávnej inštitúcii. Viac predseda úradu Michal Palkovič:

„My máme najčastejšie starosti s tým, že pacienti sa k nám obracajú s problémami, ktoré my nevieme vyriešiť, pretože nie sú v našej kompetencii. To znamená, že my ich už len vieme posunúť ďalej na nejakú inú organizáciu,“ hovorí Palkovič.

Pacienti si na ich webovej stránke môžu vybrať oblasť, ktorej sa podnet týka.

Napríklad ak vám účtovali poplatky, ktoré mali byť hradené poisťovňou – kliknete na štvorček Platby v zdravotníckych zariadeniach. Alebo ak k vám boli arogantní – kliknete na Správanie zdravotníkov a etický kódex. A ak ste boli nespokojní s niečím, čo nerieši Úrad pre dohľad – stránka vás odkáže na inštitúciu, ktorej treba problém adresovať.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zdravotníctvo

Dôležité udalosti