Namiesto zrýchlenia opäť spomalenie. Najdlhší železničný most na Slovensku mal byť po minuloročnej oprave v poriadku. Realita je však iná. Pre zlý stav pilierov sa začína ďalšia rekonštrukcia. Opravy ovplyvnia nielen vlakovú dopravu, ale aj život v Šali.
Železnice opravovali most medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom už vlani. Skončiť mali v októbri, no natiahlo sa to až do decembra. Vlaky mali jazdiť rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu. Most však potrebuje ďalšiu rekonštrukciu.
„Poškodenie mostného objektu je dôsledkom nepravidelného toku rieky a činnosti neďalekého vodného diela,“ uviedli v stanovisku Železnice Slovenskej republiky.
Technický stav viacerých pilierov si vyžiadal ďalšie práce a vlaky tu preto musia jazdiť so zníženou rýchlosťou.
„V nadväznosti na aktuálny stav je plánovaná sanácia pilierov spodnej stavby, zasypanie a spevnenie výverov za piliermi s cieľom spevniť plošné založenie spodnej stavby v koryte rieky,“ pokračuje ŽSR.
Práce sa začali na šalianskej strane, kde majú trvať do októbra. Následne sa technika presunie na druhý breh.
„Dokončenie opravných prác sa predpokladá do konca tohto roka a odhadované náklady sú do 15 miliónov eur bez DPH,“ informujú železnice.
Oprava mosta ovplyvnila aj dopravu v Šali, najmä na Družstevnej ulici.
„Nedá sa tu ani vyspať. Sľúbili nám, že tu budú kamióny chodiť až okolo siedmej - ôsmej, no chodia už od šiestej rána. Malá sa nám kvôli tomu budí každé ráno. Je to momentálne dosť zlé,“ tvrdí Patrik, ktorý na ulici býva.
Hoci oprava pilierov nespôsobí podľa železničiarov výluky, vlaky na tomto úseku budú naďalej jazdiť pomaly. Preto treba rátať s meškaním spojov.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo