Takýmto spôsobom plánujú v regióne využiť aj ďalšie staré železničné trate.
Zánik historických železníc nemusí vždy skončiť zarasteným terénom s burinou. Boli sme sa pozrieť na dvoch bývalých železničných tratiach, ktoré po ukončení dopravy opäť ožili. Cestujúcich vlakom však nahradili cyklisti.
Príjemné bicyklovanie medzi Ružomberkom a Korytnicou. Pred polstoročím však tadiaľto jazdili posledné vlakové spoje. Trasa cez údolie je dlhá 22 kilometrov.
Maximálnu ostražitosť však treba na troch miestach, kde cyklochodník pretína medzinárodnú cestu pod Donovalmi. Cyklotrasa s miernym sklonom je vhodná pre všetkých. Občerstviť sa dá v troch bufetoch.
Aj na juhu stredného Slovenska môžu cyklisti brázdiť trasu bývalej železnice. Niektorí hovoria, že tato cesta je jednou z najkrajších.
Trasu medzi Poltárom a Rimavskou Sobotou otvorili minulý rok v máji a má zhruba 30 kilometrov. Najväčšou atrakciou je tu oždiansky tunel, ktorý vo vnútri aj farebne osvetlili. Okrem toho je na trase minerálny prameň alebo bufet.
Takýmto spôsobom plánujú v regióne využiť aj ďalšie staré železničné trate. Napríklad v okolí Veľkého Krtíša aj Lučenca.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo