Neuveriteľné sa stáva skutočnosťou. Spustia prvý projekt na koľajniciach MHD po 35 rokoch, ktorý vybudovali na zelenej lúke

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Projekt, ktorý okrem zdržaní bojoval s viacerými celosvetovými krízami, by mal podľa odborníkov výrazne pomôcť najväčšiemu slovenskému sídlisku.

Znie to neuveriteľne, ale dobudovanie električky na koniec Petržalky je prvým veľkým dopravným projektom na koľajniciach MHD po 35 rokoch, ktorý vybudovali takpovediac na zelenej lúke.

„Spustenie električkovej dopravy na tejto novej električkovej trati úplne zmení rozmer a kvalitu cestovania pre Petržalčanov. Trúfam si povedať to, že je to dlhoočakávaný projekt, ktorý skvalitní život Petržalčanov,“ uviedla viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

„Budú mať k dispozícii nový spôsob dopravy, ako sa dostať pomerne rýchlo do centra mesta,“ povedal dopravný analytik Jozef Drahovský.

„Je to ďalší krok k tomu, aby ľudia používali verejnú hromadnú dopravu. Zrýchli to čas cestujúcich z najväčšieho sídliska na Slovensku,“ dodal riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

Prečítajte si tiež:

Stavba si prešla množstvom komplikácií

Stavba od začiatku zápasila s množstvom problémov - či už samotný podpis zmluvy, výber zhotoviteľa, nedodržiavanie termínov, hospodárska kríza, ale aj nález skládky a vojenskej munície pod zemou na budovanej trati.

„Predpokladám, že to využitie bude ďalej stúpať. Podľa toho, ako budú mať ľudia záujem, sa bude meniť interval hustoty tejto električky,“ poznamenal Drahovský.

„Dvaapolminútový takt je možno až príliš veľká ambícia, ale ak to zvládnu, bude to fajn,“ doplnil Matej.

Najväčší dopravný projekt v Petržalke v histórii nie je len trať či obratisko, ale aj rôzne iné objekty, ktoré s električkou súvisia. Medzi ne patria napríklad prístrešky či zástavky. Tie ešte dorobené nie sú.

Jednou z takých je aj zastávka nazvaná Bratislava Juh. Z nadjazdu by mali ľudia ľahko prestúpiť z autobusov. Ešte zopár týždňov tam však cestujúci zrejme neprestúpia.

Podľa odborníkov však trať bude musieť v budúcnosti pokračovať aj ďalej, a to na sídlisko Slnečnice, ktoré sa v posledných rokoch rozrastá a je nadimenzované na 30-tisíc obyvateľov.

Viac o tom, ako nová trať pomôže našej infraštruktúre, sa dozviete v rozhovore s dopravným analytikom:

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Doprava

Dôležité udalosti