Ak si lístok kúpite online, je to síce o euro lacnejšie, ale aj tak sa z ekologickej dopravy v Tatrách stala pomaly najdrahšia MHD na svete.
Za električku platia viac, akoby cestovali po Viedni. Či idú len jednu zastávku alebo z Popradu na Štrbské Pleso, za jazdu po Vysokých Tatrách zaplatia päť eur.
V Tatrách prakticky niet turistu, ktorý by vysoké ceny cestovného nekomentoval. Cestujúca verejnosť už necháva odkazy aj na informačných tabuliach pri pokladni. Aj miestne združenie cestovného ruchu to spočiatku prijalo s nevôľou.
Tatranci tlačili na železnice, aby s tým čosi urobili, no bežní turisti sa v tom celom nemusia vyznať.
„Pokiaľ kupujete na pokladni, platíte ešte ďalší manipulačný poplatok, čo ľudia prijali s veľkou nevôľou,“ tvrdí Lenka Potočná, riaditeľka Združenia CR Vysoké Tatry.
Prepravca zvýšenie cestovného komentuje výpočtom toho, čo sa zlepšilo.
„Počas tohtoročnej letnej sezóny sme už posilnili dopravu na najvyťaženejších úsekoch. Napríklad v Tatrách sme medzi Štrbou a Štrbským Plesom zaviedli ďalších 12 vlakov denne. Sú vybavené klimatizáciou, wifi aj priestorom pre bicykle či kočíky. Vlani sme v Tatrách prepravili viac ako 3,6 milióna cestujúcich,“ uviedla Jana Pôbišová, riaditeľka komunikácie ZSSK.
Igor Rattaj, predseda predstavenstva Tatry mountain resorts, podotýka, že aj zvýšená cena električky je stále nižšia, než cena parkovného. Práve to je ďalšia horúca téma.
Hoci sa ľudia sťažujú, električky sú vyťažené a parkoviská preplnené. Ak chcete ušetriť, musíte sa veľa pýtať a už pred cestou na hory vedieť, čo vás čaká.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo