Rekonštrukcia stojí 40 miliónov eur, financuje ju Plán obnovy.
Cestujúci sa potia v autobusoch, robotníci pracujú na slnku a vlaky zatiaľ oddychujú. Na úseku medzi Levicami a Veľkými Kozmálovcami sa pracuje naplno. V Leviciach už vymenili výhybky, trakčné vedenie a pribudli protihlukové steny. Teraz sa stroje presúvajú do Kozmáloviec.
„Momentálne rozpaľujeme tieto staré koľajnice, celý úsek stanice vo Veľkých Kozmálovciach, no a potom sa to bude trhať žeriavmi,“ vysvetľuje traťový pracovník Milan Maco.
Novinkou bude digitálne ovládanie výhybiek. Všetky budú ovládať z jedného miesta na diaľku.
„Výhybkári nemusia posunovať výhybky ručne, jednoducho sa to bude riadiť z jedného miesta digitálnym spôsobom,“ uviedla štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková.
Po rekonštrukcii trate na južnom Pohroní sa rýchlosť zvýši na 100 až 120 kilometrov za hodinu, doteraz ju museli obmedzovať.
„Celkovo bolo zatiaľ vymenených dvetisíc koľajových polí,“ hovorí zástupca dodávateľskej firmy Ivan Dimitrov.
Rekonštrukcia stojí 40 miliónov eur, financuje ju Plán obnovy. Zatiaľ prináša komplikácie – niektorými úsekmi vlaky nejazdia.
„Ľudia sa stále sťažujú, že je horúco, nemajú kde dať veci, batožinu alebo cestujú s bicyklom,“ vysvetľuje vodič autobusu Zoltán Laca.
Denne sa autobusom otočí aj šesťkrát.
Rekonštruovaný úsek trate by mal byť hotový a opäť pripravený na plnú prevádzku do konca tohto roka.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo