Nie každý si myslí, že dotovať linku medzi dvomi najväčšími slovenskými mestami je rozumné.
To, o čom sa dlho len šepkalo, sa pretavilo do konkrétnych čísel. Tender na leteckú linku Bratislava - Košice už pozná definitívneho víťaza.
Nízkonákladovku Wizz Air bude tri roky dotovať štát a dúfa, že potom nebude musieť a linka si nájde pravidelného pasažiera. Pri plnej vyťaženosti by linka medzi oboma mestami mohla týždenne prepraviť viac ako 4300 ľudí.
Na košickom letisku tvrdia, že o toto spojenie bude záujem.
„Sme presvedčení, že linka bude fungovať, že lietadlá budú plné. Dopyt je ohromný,“ tvrdí Juraj Tóth, manažér letiska v Košiciach.
Pre košické letisko ide aj o symboliku, že práve z tohto letiska začal svoje slovenské pôsobenie Wizz Air pred 12 rokmi.
Nie každý si však myslí, že dotovať linku medzi dvomi najväčšími slovenskými mestami je rozumné.
„Akákoľvek dotácia na vnútroštátnu leteckú linku v čase konsolidácie nie je múdre a správne rozhodnutie. Nerobia to ani bohatšie krajiny ako Slovensko,“ tvrdí Ondrej Matej, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.
Minister dopravy verí, že dopad dotovania linky na štátny rozpočet bude zanedbateľný v porovnaní s tým, koľko linka do rozpočtu prinesie.
Záujem o novú linku očakáva aj naše najväčšie letisko v Bratislave. Otázna je kapacita Airbusov, teda vyše 230 miest, a to, či ich dokážu naplniť. Bratislavské letisko dúfa, že to pomôže aj rozvoju turizmu. Tvrdia, že kapacity na to majú aj do rezervy.
Pravidelnú leteckú linku medzi Bratislavou a Košicami plánujú spustiť už od novembra tohto roka. Dotované ceny budú platiť do konca marca 2028.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo