Po začiatku školského roka sa väčšina rodičov snaží vybrať krúžky tak, aby boli pre deti prínosné.
S príchodom septembra rodičia stoja pred rozhodnutím, aké krúžky vybrať svojim deťom. Psychologička Lucia Košťálová upozorňuje, že je dôležité nájsť rovnováhu medzi záujmami dieťaťa, jeho schopnosťami a časovou či fyzickou záťažou.
Po začiatku školského roka sa väčšina rodičov snaží vybrať krúžky tak, aby boli pre deti prínosné. Košťálová upozorňuje, že rodičia často nevedomky premietajú do výberu vlastné túžby.
„Stáva sa, že krúžky, ktoré deti navštevujú, sú v skutočnosti našimi nesplnenými snami. Rodičom chýbalo hudobné vzdelanie či športové úspechy, a tak sa snažia preniesť to na svoje deti,“ vysvetľuje psychologička.
Podľa nej je správne sledovať, čo dieťa skutočne baví. Ak chce ísť na krúžok len preto, že tam chodí kamarát či kamarátka, je dobré dať mu možnosť vyskúšať si ho.
„Otvorené hodiny alebo skúšobné tréningy sú ideálnou príležitosťou, aby sa dieťa zoznámilo s prostredím a zistilo, či ho to baví aj bez kamarátov,“ dodáva.
Niektorí rodičia zapíšu dieťa na každý deň do iného krúžku. To môže viesť k rýchlemu preťaženiu. „Treba pamätať na regeneráciu a oddych. Dieťa potrebuje aj voľný čas, kedy sa hrá, oddychuje a nemá žiadne povinnosti,“ zdôrazňuje Košťálová.
Odporúča kombinovať aktivity – športové s umeleckými či jazykovými. Tým sa nielen vyvažuje fyzická a mentálna záťaž, ale dieťa si rozvíja aj rôzne typy schopností.
Najvhodnejší vek na pravidelnú účasť na krúžkoch je podľa psychologičky druhý stupeň základnej školy. Vtedy už deti zvládnu organizáciu času, lepšie chápu zodpovednosť a sú schopné dlhodobejšie sa venovať jednému záujmu.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo