Kuriéri známej spoločnosti sa búria. Zorganizovali protest, hovoria o novodobom otroctve

Kuriéri známej spoločnosti sa búria. Zorganizovali protest, hovoria o novodobom otroctve
Wolt. Ilustračná snímka Zdroj: Profimedia

V piatok (12. 9.) sa v Bratislave uskutočnil protest kuriérov spoločnosti Wolt. Nesúhlasia s nedávnymi zmenami v systéme odmeňovania. Spoločnosť reaguje.

Na facebookovej stránke Nekŕmte nás odpadom sa v piatok (12. 9.) objavila informácia o proteste kuriérov jedla spoločnosti Wolt v Bratislave. 

„Dnešný protest kuriérov Wolt v Bratislave nie je o rozmaroch, ale o prežití. Firma im prednedávnom zo dňa na deň a bez upozornenia znížila základnú odmenu z 2 eur na 1,24 eura,“ píše sa v príspevku.

Popisujú, že za 10 objednávok denne, dostanú odmenu namiesto 20 eur iba 12,40 eura. Za mesiac tak môže prísť kuriér až o 450 eur.

Dá sa takto žiť, platiť účty, postarať sa o rodinu? Kuriéri nie sú roboti. Nie sú otroci. Sú to ľudia, ktorí denne riskujú zdravie, aby sme mali teplé jedlo doma. A zaslúžia si férovú odmenu, nie tichý podraz,“ doplnili.

Z tohto dôvodu mohla donáška jedla meškať ľuďom naprieč Bratislavou. S otázkami sme sa obrátili na samotnú spoločnosť. 

„Pozorne sledujeme dianie v Bratislave a potvrdzujeme, že partnerskí kuriéri sú pre Wolt kľúčoví. Preto s nimi komunikujeme pravidelne a transparentne. Podnetom, ktorý sme dostali, sa zaoberáme a plánujeme ho spoločne s partnerskými kuriérmi prediskutovať už na budúci týždeň,“ uviedol pre TVnoviny.sk vedúci komunikácie a tlačový hovorca Wolt Slovensko Tomáš Kubík.

Prečítajte si tiež:

​Zmeny 

Príčinou nespokojnosti je aplikácia pre partnerských kuriérov, ktorá si prešla zmenami. Zmenil sa aj výpočet odmien. Spoločnosť zaviedla napríklad vyššie odmeny za zdržanie na mieste vyzdvihnutia. 

V minulosti objednávky s dlhšími vzdialenosťami mohli byť v určitých situáciách odmenené menej než objednávky s kratšími vzdialenosťami, a to najmä v porovnaní s časom a úsilím, ktoré si vyžadovali. Nový systém odmien od júla reflektuje skutočné úsilie a čas potrebný na doručenie, čím vytvára spravodlivejšie podmienky pre všetkých,“ vysvetľuje hovorca.

„Vo verejnom priestore sa začali objavovať rôzne zavádzajúce informácie o tejto zmene a preto je dôležité zdôrazniť, že už po niekoľkých dňoch od jej zavedenia sme potvrdili naplnenie nášho zámeru – priemerný zárobok kuriérov za čas strávený doručovaním zostal aj po tejto úprave rovnaký,“ hovorí ďalej.  

Podľa Kubíka je však väčšina partnerských kuriérov spokojná. „Podľa nášho najnovšieho prieskumu je väčšina partnerských kuriérov so spoluprácou s Woltom spokojná a veľmi si cení slobodu a flexibilitu pri rozhodovaní o tom, kedy a akým spôsobom budú pracovať,“ doplnil hovorca.

Pýtali sme sa, prečo kuriérov zmeny pobúrili až teraz, ale aj to, ako to ovplyvní zákazníkov v najbližších dňoch. „Situácia je pre nás nová a detaily, na ktoré sa pýtate, nám v tomto momente tiež nie sú všetky známe, preto by nebolo vhodné o nich špekulovať,“ uzavrel Kubík. 

Pred Vianocami sme strávili deň s kuriérom. Pozrite si archívnu reportáž: 

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Exkluzívne

Dôležité udalosti