Pozor na falošné súťaže: Podvodníci sa tvária ako známe značky a lákajú na výhry

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Falošné súťaže na internete sa šíria raketovo. Podvodníci lákajú na výhry a okrádajú nič netušiacich ľudí.

Pozor, do čoho sa zapájate. Na internete sa spustili ďalšie falošné súťaže. Tvária sa ako ponuky od známych značiek, no lákavá výhra sa často končí stratou peňazí.

Auto, darčekové tašky či nákupné poukážky – podvodníci najnovšie parazitujú na mene známeho reťazca.

Na falošnej stránke nabádajú ľudí, aby sa zapojili do súťaže. Stačí vraj len komentovať príspevok.

„Domáca sieť COOP Jednota sa od tohto profilu i súťaže dištancuje. Zákazníkov sme informovali na našej oficiálnej stránke aj sociálnych sieťach a vyzývame ich k väčšej obozretnosti,“ vysvetľuje hovorkyňa COOP Jednota Jana Kuklová.

Stovky komentárov, tisícky zdieľaní – fiktívna súťaž sa šíri raketovo.

Prečítajte si tiež:

Cieľ podvodníkov je jasný

S podvodníkmi sa stretla aj Zora.

„Písali mi krátko po tom, aj keď som nesplnila ich podmienky. Ja som len písala: pozor, je to podvod,“ hovorí grafička a bojovníčka proti podvodníkom Zora Puškáčová.

Odvtedy ju deň čo deň bombardujú správami.

„Aby som sa zaregistrovala, každé dva dni mi chodí od nich nejaká urgencia,“ dodáva.

Tým sa to však nekončí. Cieľ podvodníkov je jasný.

„Snažia sa získať peniaze z bankových účtov a to je mimoriadne nebezpečné,“ uvádza odborník na IT a redaktor Živé.sk Filip Maxa.

Prečítajte si tiež:

Experti radia

Podobných prípadov je viac. Internetoví podvodníci pravidelne zneužívajú mená poisťovní, reťazcov, pošty či kuriérskych spoločností.

„Ľudia uveria značke, ktorú poznajú z každodenného života. Na tom je to celé založené,“ hovorí odborník na IT Ondrej Macko z touchIT.

„Slovenská pošta doteraz zaznamenala viac ako 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS, ktoré vzbudzujú dojem, že sú odosielané z pošty,“ vysvetľuje Eva Peterová, hovorkyňa Slovenskej pošty.

„Dôrazne sme upozorňovali zákazníkov, že nejde o našu stránku a podobné súťaže (Billa) nikdy ani neorganizovala,“ apeluje hovorca spoločnosti Billa Marek Kraviar.

Pri lákavých ponukách je dobré preveriť si stránku. Napríklad na sociálnej sieti viete rýchlo zistiť, kedy vznikla.

„Keď zistíte, že sú to posledné dni či týždne, je tam veľká pravdepodobnosť, že ide o podvodnú stránku. Veľké reťazce majú také profily už niekoľko rokov,“ hovorí Filip Maxa, odborník na IT a redaktor Živé.sk.

Podvodníci stále hľadajú triky, ako od ľudí vylákať peniaze. O tom, čo títo podvodníci využívajú, ozrejmila odborníčka na digitálne občianstvo Andrea Cox. Viac sa dozviete vo videu:

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Krimi

Dôležité udalosti