Nekonečný príbeh diaľnice Bratislava-Košice píše ďalšiu kapitolu. Sľuby politikov počas 20 rokov samostatnosti opäť vyjdú nazmar. Dôvodom je menej peňazí v štátnej kase, ale aj európske priority.
Večne sa nekončiace kolóny sú realitou, na ktorú si napríklad Liptáci už museli zvyknúť. Čoskoro by sa však mala výrazne zlepšiť.
Už svieti pomyselné svetlo na konci tunela – tunela Višňové. Ten by mali spustiť okolo Vianoc. No len to stačiť nebude. Nadväzujúce úseky zápasia s problémami.
Pre zosuv pôdy posúvajú otvorenie úseku Hubová-Ivachnová. Ten mali pôvodne spustiť spolu s Višňovým, no vyzerá to tak, že skôr ako v novom roku to nebude. Ide pritom o obchvat Ružomberka, ktorý by cestu na východ skrátil o 16 minút.
Posledným dielikom do skladačky diaľnice z Bratislavy do Košíc aj naďalej zostáva úsek Turany-Hubová. Jeho súčasťou majú byť aj dva tunely – Korbeľka a Havran. Celý tento úsek je však stále len na papieri a prebieha naň tender.
Ministerstvo dopravy má ambiciózny plán. Tender chce ukončiť do konca roka. Otázne je, z čoho sa vlastne tento posledný úsek diaľnice na východ zaplatí. Vláda totiž konsoliduje a peňazí z eurofondov na cesty už nie je toľko ako v minulosti.
„Financie zo štátneho rozpočtu využívame najmä na to, čo nie je možné financovať zo zdrojov EÚ. Celkový investičný rozpočet na rok 2026 je 727,5 mil. eur. Prostriedky zo ŠR sú 308 mil. eur a zvyšok tvoria eurofondy, Plán obnovy a CEF,“ uviedlo ministerstvo dopravy v stanovisku.
Ak by aj štát vysúťažil trinásťapolkilometrový úsek Turany-Hubová do konca roka, hotový by mal byť najskôr o sedem ďalších. Ešte na pár rokov vodičom nezostáva nič iné, ako mať pevné nervy, ohľaduplnosť a železnú trpezlivosť.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo