Viaceré incidenty naznačujú, že nešťastie bolo len otázkou času.
Politikov sme sa pýtali, či sa doteraz pre slovenské železnice nedalo spraviť viac.
„Tak ako je prioritou investovania do železníc počas tejto vlády, to už roky na Slovensku nebolo,“ povedal minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD).
„Prečo bolo ministerstvu dopravy ubraté z rozpočtu o 58 miliónov eur? Tieto peniaze budú, samozrejme, chýbať,“ pýtal sa poslanec NR SR Igor Janckulík (KDH).
Podľa Šutaja Eštoka sa bude investovať do prerábok trás a koľají aj do nových vlakov.
„Každý príčetný človek, keď sa pozrie na stav železníc a staníc, vidí, že je to v katastrofálnom stave. Najviac tu vládol Smer, 14 rokov mal na to, má za to najväčšiu zodpovednosť. Tam treba hľadať príčiny,“ tvrdí poslanec NR SR Michal Šipoš (Hnutie Slovensko).
„Keby sa tomu dalo úplne zamedziť, už dávno sú takéto opatrenia prijaté. Občas dôjde k zlyhaniu techniky alebo v tomto prípade ľudského faktoru,“ uviedol podpredseda parlamentu Tibor Gašpar (Smer-SD).
Janckulík nazýva dopravnú infraštruktúru na železniciach žalostnou. „Aj ten tunel, cez ktorý jeden vlak prechádzal, bol postavený v 50. rokoch. Za 70 rokov sme neboli schopní ten tunel rozšíriť, aby tam boli dve koľaje,“ dodal.
„Musíme vychádzať z reality, ktorá tu je,“ poznamenal Šutaj Eštok.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo