Štúdia realizovateľnosti je len prvým dielikom do skladačky, následne tento nápad ešte musí schváliť vláda a nového zhotoviteľa by štát chcel začať hľadať v prvom kvartáli roku 2026.
Žalostný stav mostov na cestách prvej triedy chce štát zvrátiť v spolupráci so súkromníkom. Z roka na rok totiž dramaticky pribúda počet mostov v havarijnom stave a cesty musia zatvárať.
Navyše niektoré mosty museli v minulosti pre zlý stav zbúrať, čo spôsobilo obrovské komplikácie na cestách.
Mosty - to je nekonečný príbeh, v ktorom Slovensko v súboji s časom ťahá za kratší koniec. Dokonale to platí najmä na cestách nižších tried, kde z roka na rok mosty degradujú rýchlejšie ako ich stíhajú opravovať.
Podľa ministra dopravy Jozefa Ráža musí ísť ročne na opravu mostov minimálne 40 miliónov eur. V opačnom prípade hrozí veľká katastrofa.
Na svete je analýza uskutočniteľnosti riešenia cez partnerstvo štátu a súkromníka - teda cez PPP projekt. Podľa kompetentných je takáto forma financovania v tomto prípade najlepším možným riešením.
Na cestách 1. triedy máme tri štvrtiny mostov starších ako 40 rokov. Plán je, aby súkromník v nasledujúcich piatich rokoch opravil 575 z nich. Zo štátnej pokladnice by to najbližších 30 rokov aj s údržbou malo odčerpať 86 miliónov ročne.
Štúdia realizovateľnosti je však len prvým dielikom do skladačky, následne tento nápad ešte musí schváliť vláda a nového zhotoviteľa by štát chcel začať hľadať v prvom kvartáli roku 2026.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo