Nástenky kedysi zdobili steny takmer každej domácnosti a mohli by sme o nich povedať, že sú akýsi predchodcovia motivačných plagátov a bannerov. Tie vyšívané k nám prišli ako moderný doplnok pred viac ako storočím.
Organizátorka výstavy vyšívaných násteniek, Agáta Katonová, má doma viac ako 300 kusov nástenného umenia. Rozhodla sa, že sa chce o ich krásu podeliť aj s inými ľuďmi.
„Išla som do dôchodku a nemala som čo robiť. Rada vyšívam a pozerala som si niečo na internete a tam sa mi objavila vyšívaná nástenka. Povedala som si, že také mala aj moja stará mama a toto budem zbierať,“ organizátorka hovorí o začiatkoch svojej zbierky.
Nástenky, ktoré sa kedysi nazývali aj „kuchárky,“ prišli na Slovensko z nemecky hovoriacich krajín.
Začiatkom 20. storočia sa stali typickým prvkom pre meštianske kuchyne, neskôr sa dostali aj na vidiek.
Simona Bubánová, odborníčka na reklamu a marketing, prirovnáva dnešný marketing k vyšívaným nástenkám.
„V dnešnej dobe marketing tiež používa skratky na vyjadrenie rôznych tém,“ vysvetľuje.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo