Omeškanie, chaos a vyššie náklady. Elektrifikácia železničnej trate na Zemplíne sa naťahuje

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Miestni sa už nevedia dočkať, kedy sa skončí výluka a vlaky opäť začnú jazdiť bez prestupov a náhradných autobusov.

Kým v Humennom už vlaky brázdia po nových koľajniciach, v Michalovciach to stále vyzerá ako na veľkom stavenisku, hoci práce mali byť už dávno hotové.

Železnice sľubovali, že do konca júla sa bude po celej trati jazdiť elektricky. No nakoniec sa termín posunul až na december, aj to len v prípade, ak pôjde všetko podľa plánu.

„Aktuálne prebiehajú dokončovacie práce. Pokladáme koľaje, montujeme výhybky, finalizujeme podchod a nástupištia. Zároveň sa pripravuje projektová dokumentácia na komplexnú obnovu priestorov výpravnej budovy stanice v Michalovciach,“ uviedla Petra Lániková, hovorkyňa ŽSR.

Práve táto stanica je jedným z posledných uzlov, ktoré brzdia úplné spustenie novej elektrifikovanej trate z Humenného až po Bánovce nad Ondavou.

Prečítajte si tiež:

Za omeškanie môžu technické problémy

Stavbári tam pracujú od skorého rána. Miestni sa už však nevedia dočkať, kedy sa skončí výluka a vlaky opäť začnú jazdiť bez prestupov a náhradných autobusov.

Podľa železníc sa výstavba predĺžila najmä pre technické problémy. Niektoré projekty museli prepracovať.

„Cieľom je zvýšiť rýchlosť vlakov na 120 kilometrov za hodinu a zlepšiť celkový komfort, bezpečnosť a ekologickejšiu formu dopravy. Sme vo finálnej fáze projektu a urobíme všetko pre to, aby bola trať spustená ešte v decembri,“ tvrdí Lániková.

Elektrifikácia 33 kilometrov dlhej trate mala pôvodne stáť vyše 216 miliónov eur. Už teraz je však jasné, že bude vyššia.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Doprava

Dôležité udalosti