Zmena, o ktorej mnoho motorkárov nevie. Hoci Európska komisia chce STK každý rok, Slovensko pravidlá naopak uvoľnilo. To však iba v prípade motoriek, trojkoliek a štvorkoliek.
Pravidelná kontrola technického stavu tátošov už od júla minulého roka znížila svoj interval z dvoch na každé štyri roky.
Ak sa pozrieme do okolitých štátov, Slovensko sa tým zaradilo medzi Česko a Maďarsko, kde idete na STK s motorkou alebo viackolkou každé štyri roky. Prísnejšie to je v Rakúsku a Poľsku, kde platí systém 321, teda prvá kontrola po troch rokoch, ďalšia o dva roky a potom každoročne.
„Motorkári sa určite potešili, lebo tú motorku nevyužívajú celoročne,“ uviedol majiteľ stanice technickej kontroly v Moste pri Bratislave Karol Kokoška.
Potešil sa aj Martin Rožnoviak z Hlohovca. Na dvoch kolesách cesty brádzi už viac ako 15 rokov a v garáži skrýva päť nádherných kúskov.
„Motorka väčšinou spĺňala všetko, čo bolo potrebné na STK. Nie je toho toľko, čo na aute, takže tam je menej problémových vecí. Myslím si, že tie štyri roky sú adekvátne,“ povedal.
Rozdiely medzi kontrolami áut a motoriek na STK sú minimálne. Podľa majiteľa stanice STK ide najmä o bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, nie rozmar.
„Na motorkách sa nerobí emisná kontrola. Na každý jednotlivý druh vozidla je presný zoznam a postup prác, ktoré musí stanica technickej kontroly vykonať,“ vysvetlil Kokoška.
Dodal, že je rozdiel medzi motorkármi a štvorkolkármi. Druhí menovaní totiž často stroje využívajú aj na celoročnú prácu napríklad v lese.
Zmena pre motorky, trojkolky a štvorkolky neplatí pre každého. Ak ste napríklad boli so svojím strojom na STK v júni 2024 a zákon začal platiť až od 1. júla, tak ďalšia STK vás čaká už o dva roky čiže v máji 2026. Až tá nasledujúca vás čaká v roku 2030.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo