O železnici a najmä o vedení oboch štátnych spoločností sa medzi odborníkmi tradujú rôzne povery. Bohužiaľ, väčšinou nie práve pozitívne.
To, čo v pondelok (10. 11.) premiér nariadil, o deň neskôr nabralo reálne kontúry. Po dvoch fatálnych nehodách skončilo celé vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko.
Zároveň minister dopravy Jozef Ráž oznámil nové vedenie spoločnosti. Ide už o siedme vedenie v priebehu 15 rokov.
Viacerí železniční experti sa zhodli, že koľaje sú skôr predmetom politického boja a škandálov než reálnej služby pre občanov.
Väčšinou platilo, že s výmenou politickej moci nastala aj výmena šéfa ZSSK. Výnimkou bol len Filip Hlubocký, ktorý slúžil na tomto poste najdlhšie a naprieč viacerými garnitúrami.
Ak sa pozrieme na jednotlivých šéfov rečou činov, tak zaujali napríklad konsolidáciou, zavedením vlakov zadarmo pre študentov a dôchodcov, úsporami, viacnásobnou reorganizáciou, ale aj zlatými padákmi, meškaniami spojov či najnovšie aj dvoma nehodami.
Teraz však prvýkrát v histórii prichádza do kresla spolu s novým predstavenstvom aj prvá žena, manažérka Ivana Piňosová.
To, či prinesie požadovaný vietor do plachiet zdecimovanej štátnej firme čeliacej aktuálne aj nedôvere verejnosti alebo bude len ďalšou plaketou na stene, ukáže čas.
„Toto nové vedenie, rovnako ako to predošlé, je konzultované s koaličným partnerom, pod ktorého politickú zodpovednosť táto spoločnosť patrí,“ uviedol minister dopravy.
O železnici a najmä o vedení oboch štátnych spoločností sa medzi odborníkmi tradujú rôzne povery. Bohužiaľ, väčšinou nie práve pozitívne.
„Mňa zarazilo, že už aj firmy sú politicky prerozdelené a ZSSK patrí Hlasu. Toto je pre mňa neprijateľná vec. Zodpovednosť má mať konkrétna politická strana za celý rezort, za všetky jeho spoločnosti,“ reagoval Ondrej Matej, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.
Naráža na fakt, že politicky patrí ministerstvo dopravy pod stranu Smer, ktorej nominantom je Jozef Ráž.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo