Hlas-SD zaznamenal pokles.
Ak by sa voľby do Národnej rady SR konali začiatkom novembra, vyhralo by ich Progresívne Slovensko. Vyplýva to z aktuálneho volebného modelu agentúry NMS Market Research.
Progresívci by získali 23,1 percenta. Nasledoval by Smer-SD so 16,3 percentami. Obe strany oproti októbru klesli, PS z 24,8 percent a Smer zo 17,9 percent.
Na tretej pozícii skončila Republika, ktorú by volilo 12,1 percenta voličov.
Hnutie Slovensko by však po novom predbehlo Hlas-SD. Matovičovci by sa do parlamentu dostali s 8,3 percentami. Strana Matúša Šutaja Eštoka by získala 7,5 percenta. Matovič narástol o necelé dve percentá, Hlas klesol o necelé jedno.
Volebný model preferencií ukazuje pre SaS 6,3 percenta a pre KDH 5,4 percenta. Do parlamentu by sa dostali aj Demokrati s 5,3 percentami.
Pod hranicou 5 percent by skončila Maďarská Aliancia (4 percenta), Sme rodina (3,6 percenta) a SNS (2,4 percenta).
Prepočet na mandáty:
Volebný model sa prvýkrát venoval aj novej strane Právo na pravdu Zoroslava Kollára. Tá by dostala 1,6 percenta hlasov. Doťahuje sa tak aj na dohľad koaličnej SNS.
Kollár pred pár týždňami oblepil Slovensko billboardami a organizuje tlačové konferencie. Na kampaň podľa Denníka N vyhradil zatiaľ asi 200-tisíc eur, ktoré mal platiť z vlastných peňazí.
Politický analytik NMS Market Research Slovakia Mikuláš Hanes vysvetľuje, že Právo na pravdu si v prvom meraní „splnilo povinnú jazdu“.
„Preskočila hranicu 1 percento a dotiahla sa na politických súputníkov v týchto vodách. Ešte je ťažké určiť, aký bude politický osud strany Právo na pravdu. A nebude to mať jednoduché – konkurencia na domácom poli je široká a nemôžeme tvrdiť, že nepribudne niekto ďalší,“ tvrdí Hanes.
Dodáva, že osudy protestných strán naprieč Európou bývajú nesmierne turbulentné. „Ich reálna voličská podpora býva napriek dobrým ziskom v prieskumoch aj tesne pred voľbami častokrát nadhodnotená a mnohí deklarovaní voliči sa nakoniec vrátia z cesty protestu a experimentu k svojej bývalej voľbe, ktorej dajú ešte jednu šancu,“ uviedol Hanes.
Agentúra zbierala dáta od 5. do 9. novembra prostredníctvom online prieskumu na vzorke 1002 účastníkov.
Pozrite si reportáž o kriedovej revolúcii:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo