Projekt „Odpíšeme ti“ pomáha deťom otvorene hovoriť o svojich pocitoch a hľadať podporu. Hudba a kreatívne aktivity sú súčasťou kampane, ktorá učí empatii a budovaniu zdravých vzťahov.
Počet detí, ktoré riešia psychické problémy, každoročne rastie. Nie všetky však majú možnosť porozprávať sa s odborníkom alebo rodičom. Projekty ako „Odpíšeme ti“, ktoré prevádzkujú nadácie Markíza a Volkswagen Slovakia, sa snažia túto medzeru vyplniť a ukázať deťom, že nie sú sami a že je v poriadku necítiť sa vždy dobre.
Podstatou iniciatívy je poskytnúť bezpečný priestor, kde sa deti môžu obrátiť na niekoho, kto ich vypočuje a poradí. Linka detskej istoty umožňuje anonymnú komunikáciu a podporuje deti, aby otvorene hovorili o svojich pocitoch.
V rámci kampane vznikol videoklip, ktorý bol vytvorený v spolupráci so spevákom Mirom Jarošom. Ide o upravenú verziu jeho pôvodnej pesničky „Daj mu“, ktorú prispôsobil posolstvu projektu. Takto jeho tvorba pomáha deťom lepšie komunikovať o pocitoch, hľadať podporu a učí ich, že je v poriadku otvorene hovoriť o svojich emóciách.
„Hudba je prirodzená reč detí a dokáže im sprostredkovať aj zložité témy, ako je duševné zdravie,“ vysvetľuje Lenka Michálik Holešová z nadácie Volkswagen Slovakia. Kreatívne projekty motivujú deti nielen vyhľadať pomoc, ale aj navzájom si pomáhať, budovať empatiu a zdravé vzťahy s rovesníkmi.
„Chceme, aby deti vedeli, že nie sú samé a že je úplne normálne, ak sa niekedy necítia OK. Je dôležité hovoriť o pocitoch a hľadať podporu, keď je to potrebné,“ dopĺňa Holešová. Projekt zároveň ukazuje rodičom, ako môžu podporiť svoje deti a byť im nápomocní v ťažkých chvíľach.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo