Rušňovodič jedného z vlakov prešiel na červenú a nerešpektoval teda signalizáciu pred tunelom.
Príčinou zrážky vlakov pri Jablonove nad Turňou na juhu Slovenska v polovici októbra bola chyba rušňovodiča. Oficiálne to v utorok (18. 11.) potvrdil minister dopravy Jozef Ráž.
„Záverom vyšetrovania tejto nehody je to, čo sa ponúkalo ako veľmi pravdepodobná príčina, a síce to, že rušňovodič prešiel na červenú. To znamená nerešpektovanie návesti Stoj pred tým tunelom,“ konštatoval Ráž.
Ide o záver vyšetrovacieho orgánu ministerstva dopravy. Minister zdôraznil, že vyšetrovací orgán ministerstva dopravy je oddelený od orgánov činných v trestnom konaní. V tomto zmysle sa nezaoberá zavinením, ale príčinou nehody, teda opisom toho, čo sa v danej situácii stalo.
Vyšetrovací orgán zároveň navrhol viaceré opatrenia, ktoré môžu zvýšiť bezpečnosť vlakovej dopravy v budúcnosti.
Prvé sa týka dopravcu, v tomto prípade Železničnej spoločnosti Slovensko, a to preukázateľne zintenzívniť kontrolnú činnosť.
„Druhé je preukázateľne rozšíriť prevenčnú činnosť, a to najmä pre oblasť opakovaného poznania trate pre rušňovodičov. Opakovanie je matka múdrosti, aby sa opätovne, znova a znova učili rušňovodiči jazdiť po danej konkrétnej trati,“ priblížil minister.
Pre manažéra infraštruktúry vymysleli podľa neho inovatívne riešenie. „Na traťových úsekoch, na ktorých sa mimo obvod železničnej stanice alebo výhybne zbieha jednokoľajová a dvojkoľajová trať, zabezpečiť pri najbližšej rekonštrukcii alebo modernizácii daného úseku realizáciu stavebnej a technologické úpravy, spočívajúcej vo vybudovaní odvratnej výhybky a bočnej slepej koľaje ukončenej brzdiacim zarážadlom,“ citoval Ráž.
Znamenalo by to, že keď bude svietiť červená, výhybka vlak nepustí na „jednokoľajku“ a automaticky ho posunie do slepej koľaje.
Hrozivá nehoda rýchlikov na východe Slovenska. Zdemolované rušne a vagón visiaci nad priepasťou:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo