Pracovné portály hovoria o historicky najväčšom záujme o prácu.
To, že zamestnávatelia sa u nás snažia obsadiť desaťtisíce voľných pracovných miest, nie je žiadna novinka. Teraz to však ožíva aj na druhej strane.
Toľko reakcií na pracovné ponuky v úvode roka ešte nebolo. V priemere sa na inzeráty ozýva mesačne takmer pol milióna uchádzačov, čo je skoro o pätinu viac ako vlani.
Podľa ľudí z fachu za tým môže byť aj neistota.
„Najprv prišla covidová kríza, potom inflačná kríza, teraz obchodné vojny. Ľudia sa presúvajú z nestabilných odvetví do stabilnejších povolaní,“ vysvetlil riaditeľ pracovného portálu Radoslav Rezák.
Motiváciou sú aj peniaze. Rastúce ceny nedokážu všetci zamestnávatelia pokryť vyšším platom. Ľudia sa tak obzerajú po lepšej ponuke alebo po brigáde. Často napríklad v obchode.
„Máme záujem od mamičiek počas materskej. Otvárame čoraz viac part-time jobov aj na centrále,“ uviedol šéf náboru jedného z reťazcov Andrej Kulaviak.
Najväčší záujem je aktuálne v cestovných kanceláriách, ktoré majú na pracovnú ponuku v priemere takmer stovku reakcií. V kurze je však aj práca v reklame, u kuriérov či v spomínanom maloobchode.
Hoci záujem o prácu rastie, vo viacerých odvetviach dlhodobo trpia nedostatkom ľudí. Jedným z nich je napríklad aj gastro. Ako sú na tom na prahu novej sezóny si môžete pozrieť v reportáži vyššie.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo