McDonald’s bez väčšieho upozornenia zmenil ponuku. Po augustovom konci vegetariánskeho burgera v Rakúsku ho začiatkom septembra stiahol aj v Česku. Zdá sa, že podobný krok spravili aj reštaurácie na Slovensku
Marketingový riaditeľ McDonald’s pre Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup povedal, že zákazníci skôr inklinujú k flexitariánstvu než k prísnemu vegetariánstvu, píšu Hospodářské noviny. Dodal, že ponuka s rastlinným burgerom z českých reštaurácií zmizla minulý týždeň.
„Dopyt po čisto veggie produktoch, burgeroch, wrapoch alebo šalátoch dlhodobo klesal. Naopak rástli zákaznícke požiadavky na návrat Filet-O-Fish. Preto sme zákazníkom začiatkom septembra priniesli túto rybiu ponuku v troch variantoch,“ uviedol Troup.
Zároveň ide o technickú voľbu prevádzok. Reťazec podľa neho nedokáže pripravovať rybí burger a vegetariánsky produkt súčasne pri zachovaní rýchlosti a kvality.
„Žiaľ, zachovanie oboch variantov naraz nie je technicky možné. V reštaurácii nemožno pripravovať oba produkty súčasne tak, aby sme zachovali vysoký štandard kvality a rýchlosti obsluhy,“ vysvetlil Troup.
Ešte na jar prevádzkový riaditeľ McDonald’s v Česku Jaroslav Sedláček hovoril, že firma k vegetariánskej ponuke pristupuje pragmaticky. Poznamenal, že produkty z platformy Veggie tvorili len zlomok predajov, no vtedy rátal s ich zotrvaním.
Centrála napokon rozhodla inak a v hlavnej ponuke zostal záhradný šalát, hranolky a malé kúsky vyprážaného syra.
Konkurencia si rastlinné položky drží. Burger King dlhodobo stavia na viacerých verziách rastlinných burgerov, wrapoch a nugetách. KFC má pre vegetariánov z hlavných jedál najmä Twister so syrom halloumi.
Otázka návratu veggie jedál zatiaľ nemá pozitívnu odpoveď.
K podobnému kroku zrejme pristúpili aj reštaurácie reťazca na Slovensku. Z ponuky menu, ktorá je zverejnená na webe vyplýva, že verzia burgeru či wrapu bez mäsa k dispozícii nie je.
Ponuku spúšťali v marci v roku 2021, kedy ju avizovalo ako nový trend v oblasti gastronómie. „Keďže dopyt po bezmäsitých alternatívach neustále rastie nielen vo svete, ale aj na Slovensku, svoju ponuku sa McDonald’s rozhodol rozšíriť o nové bezmäsité pochúťky. S veggie novinkami si prídu na svoje mnohí zákazníci,“ písali na webe.
Tejto alternatíve k mäsu je však nateraz zrejme koniec.
O reakciu sme požiadali aj tlačové oddelenie slovenskej sieti predajní McDonald’s. Článok budeme aktualizovať.
Pozrite si archívnu reportáž o návšteve predajne McDonald’s americkým prezidentom Donaldom Trumpom:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo