K F1 neodmysliteľne patria aj nehody, a hoci sa bezpečnosť v porovnaní s minulosťou mimoriadne zvýšila, stále sme občas svedkami nebezpečných situácií.
Od marca do úvodu decembra mali priaznivci motoristického športu víkendy vyhradené na sledovanie F1. Po strhujúcej sezóne si teraz môžu dopriať nejaký čas na oddych, predtým ako odštartuje ročník 2026.
Do platnosti vstúpia nové technické pravidlá, ktoré znamenajú obrovské zmeny a príprava jednotlivých monopostov je už v plnom prúde. Dvadsaťštyri veľkých cien, ktoré máme za sebou je enormná porcia napätia, adrenalínu a skvelých zážitkov.
V lete to vyzeralo, že o majstrovi sveta sa bude rozhodovať len medzi pilotmi McLarenu, no Max Verstappen na Red Bulle predviedol impozantnú jazdu a na nového šampióna v konečnom účtovaní stratil len dva body.
K F1 neodmysliteľne patria aj nehody, a hoci sa bezpečnosť v porovnaní s minulosťou mimoriadne zvýšila, stále sme občas svedkami nebezpečných situácií.
V skončenej sezóne si to, našťastie, odniesli len monoposty, no pre nikoho nie je príjemné, keď sa dostane do kolízie a musí z pretekov predčasne odstúpiť. Okrem stratených bodov v šampionáte tímy počítali aj nemalé finančné náklady na opravy rozbitých strojov.
Nelichotivé prvenstvo v tomto ohľade získal brazílsky jazdec Sauberu Gabriel Bortoleto, ktorý zaznamenal najvýraznejšie problémy na domácej VC v Sao Paule.
Najskôr havaroval počas šprintu a následne musel odstúpiť aj z hlavných pretekov po kolízii hneď v prvom kole. Celková suma, ktorú jeho tím vynaložil na opravy monopostu, sa vyšplhala takmer na tri a pol milióna eur. Príliš za ním nezaostával ani Júki Cunoda, ktorý väčšinu ročníka jazdil vo farbách Red Bullu ( 3 386 529 eur), a tretie miesto patrí Landovi Norrisovi.
Nový majster sveta spôsobil McLarenu škodu vo výške 2 487 344 eur. Túto sumu však Brit vykompenzoval svojmu zamestnávateľovi skvelými výkonmi, ktoré ho doviedli k premiérovému triumfu medzi jazdcami a výrazne prispel aj k zisku pohára konštruktérov.
Na opačnej strane rebríčka sa umiestnil Esteban Ocon z Haasu, ktorý na opravy po kolíziách „minul“ len 594-tisíc eur. Ešte menej stál Max Verstappen, za ktorého Red Bull zaplatil 472-tisíc, a najzodpovednejší bol George Russell (407-tisíc eur).
Majstrom sveta F1 sa premiérovo stal Lando Norris. Pozrite si reportáž.
Sledujte atraktívne športy naživo aj zo záznamu na Voyo