Sezóna F1 sa uplynulý víkend presunula do Európy, kde sa na legendárnom okruhu v Imole konala Veľká cena Emilia Romagna, no je možné, že sa toto obľúbené podujatie objavilo v kalendári naposledy.
Prvé európske preteky v sezóne ovládol Holanďan Max Verstappen na Red Bulle, pred dvojicou jazdcov z McLarenu Landom Norrisom a Oscarom Piastrim. Ani domáce prostredie neprinieslo úspech pre Ferrari. Slávna značka sa opäť nedostala ani na pódium.
Na okruhu tentokrát nechýbal slovenský fotograf Martin Trenkler, ktorý sa s nami podelil o svoje dojmy z pretekov. Jeho exkluzívne zábery si pozrite v našej galérii.
Veľká cena Emilia Romagna priniesla viacero zaujímavých momentov. Max Verstappen na Red Bulle opäť dokázal svoju výnimočnosť, keď sa po dlhšom čase dočkal druhého víťazstva v aktuálnom ročníku, aj keď kvalifikáciu ovládol priebežný líder celkového poradia na McLarene.
„Oscar Piastri potvrdil svoju reputáciu geniálneho pilota aj vďaka ďalšej pole position. No bol to Max Verstappen, ktorý prekvapil najviac a víťazstvom dokázal, že s ním treba stále rátať. Fenomenálna atmosféra bola aj na konci pretekov, keď trať doslova zaplavili tisíce fanúšikov,“ povedal na úvod pre TVNOVINY.sk Martin Trenkler.
Naopak, ďalší nevydarený víkend má za sebou Ferrari, ktoré napriek vysokým predsezónnym očakávaniam nepodáva dobré výkony. Lewis Hamilton skončil štvrtý, Charles Leclerc šiesty, a tak je prirodzené, že v tíme panuje sklamanie.
„Zhmotnená bolesť a škrípanie talianskych zubov, ktoré prehluší aj motory. Asi tak by sa dal zhodnotiť ďalší rok tímu z Maranella bez šance na titul. Ani sedemnásobný šampión Hamilton, ani Leclerc vo svojej siedmej červenej sezóne nedokážu skryť svoje sklamanie z výkonov monopostu. Šéf tímu Fred Vasseur už nie je ospevovaný ,nástupca Jeana Todta‘, ale ďalší principál pred odchodom,“ priblížil Trenkler atmosféru v slávnom tíme.
Svoju nespokojnosť dali v Imole jasne najavo aj sklamaní fanúšikovia, ktorí vo veľkom odchádzali už počas kvalifikácie, keď vypadli obaja piloti Ferrari. V nedeľných pretekoch sa len snažili minimalizovať straty.
Okrem problémov Ferrari sa však bolo na čo pozerať aj v ostatných tímoch a Hamilton s Leclercom neboli jediní, ktorí môžu hovoriť o nevydarených pretekoch.
„Formula 1 nikomu nič nedaruje. Každý tím aj pretekár je pod drobnohľadom a svoje o tom vedia napríklad Júki Cunoda, ktorý po tvrdej nehode v kvalifikácii môže dúfať, že ho v tíme udrží tých 20 miliónov dolárov z Hondy. Ani Argentínčan Franco Colapinto sa pri svojej premiére za Alpine neukázal najlepšie. Jeho agresívne, odvážne prejazdy zákrutami sú skvelé na pohľad, no je premotivovaný. Rovnako sú za ním sponzorské peniaze z Argentíny, ktoré ho však nemusia zachrániť. Jack Doohan, ktorého Colapinto v Alpine nahradil, sa potichu smeje,“ priblížil situáciu Trenkler.
Jednou z hlavných tém v Imole bolo aj to, že mohlo ísť o poslednú veľkú cenu na tomto slávnom okruhu.
„Celý víkend sa niesol aj v mierne rozlúčkovom duchu. Okruh síce nepatrí k tým najlepším na predbiehanie, no pre samotných jazdcov, ale aj nás ostatných, je to jeden z tých najkrajších v kalendári. Ak to naozaj bola ich posledná veľká cena, bude skutočne chýbať,“ podelil sa o zaujímavosť.
Za touto plánovanou zmenou sú opäť raz financie: „Škoda, že sa F1 sťahuje práve z historických tratí. To isté skonštatovali aj piloti. Pre médiá je to zlé aj z pohľadu rastúcich nákladov. Dostupnú Európu striedajú drahé zámorské podujatia. F1 je však komerčne úspešný projekt a nie je skutočný dôvod meniť dobre rozbehnutý vlak, ktorý investorom prináša slušné zisky,“ vysvetlil Martin Trenkler.
Slovák sa v kolotoči F1 pohybuje už vyše dvadsať rokov, zažil mnoho pretekov, navštívil veľa okruhov, no hovorí, že Imola má v sebe niečo špeciálne.
„Veľkú cenu Emilia Romagna mám dokonca radšej ako Monzu. Okruh sa vinie pahorkami za mestom, je členitý, má krásne miesta na fotenie, pretekári milujú jeho výzvy. Atmosféra klasického okruhu v nádhernom prostredí parkov a viníc je neopakovateľná,“ pokračoval.
Ako to celé s týmto obľúbeným podujatím dopadne, zrejme zistíme už čoskoro. „Či Imola skutočne skončí, by sme sa mali dozvedieť z nového kalendára pre budúci rok, ktorý údajne odhalia už v Monaku,“ povedal Trenkler.
Prezradil aj ďalšiu zaujímavosť, ktorá sa chystá, keď sa do kolotoča F1 má vrátiť Toyota ako nový tím, alebo odkúpením Haasu.
Sezóna F1 bude pokračovať v rýchlom slede a piloti nebudú mať čas na oddych.
„Čaká nás slávne Monako, pre fotografov určite najkrajšie podujatie v roku. Tretí víkend po sebe nás potom neminie Veľká cena Španielska,“ uzavrel Martin Trenkler. Jeho ďalšiu tvorbu si pozrite na Instagrame či YouTubovom kanáli.
Sledujte atraktívne športy naživo aj zo záznamu na Voyo