Po rokoch strát prišiel zvrat. Chárov startup dobýja hokejový svet.
Legendárny slovenský hokejista Zdeno Chára vynikal na ľade a po úspešnej kariére sa vrhol do biznisu. Niekdajší kapitán Bostonu Bruins vsadil na inovatívny produkt, ktorí si časom obľúbili aj hokejisti v NHL.
Chára sa stal akcionárom v spoločnosti Specter Sports. Tá uviedla na trh náhradu tradičnej pásky na čepeľ hokejky.
„Jedného dňa prišiel Peťo Neveriš (hokejový agent, pozn. red.) na náš tréning a ja sa pozerám, že na hokejke má nalepenú nejakú zvláštnu pásku,“ spomínal Chára pre Forbes na zoznámenie sa s revolučným vynálezom.
Akonáhle Chára začal pásku používať, cítil väčšiu istotu s pukom na hokejke a podľa vtedajších brankárov Bostonu mali jeho strely oveľa väčšiu rotáciu.
Skvelý nápad sa zrodil v hlave Andreja Dulu, podľa ktorého boli práve pásky na čepeľ hokejky dierou na trhu.
„Hokejový výstroj sa stále mení, používajú sa nové materiály - všetko je ľahšie a trvácnejšie. No páska je za posledných sto rokov stále tá istá. Videl som príležitosť, ako ju zdokonaliť,“ vysvetľoval Dula v roku 2018 pre web Podnikajte.
Samozrejme, úspech sa nedostavil len tak zo dňa na deň. Dula s kolegom Ondrejom Chovancom čelili rôznym náročným úlohám. Nebolo hlavne jednoduché nájsť výrobcu, ktorý dokáže zhotoviť viacvrstvový materiál so špecifickými vlastnosťami.
Chára sa neskôr stal ambasádorom projektu. Vďaka nemu vzrástol záujem o produkt aj v zámorí. Následne do startupu investovali napríklad spolumajiteľ Esetu Anton Zajac či bratia Káčerovci.
V Severnej Amerike sa začal produkt predávať pod značkou Rezztek. Keď však projektu svitalo na lepšie časy, prišla pandémia koronavírusu.
„Tvrdo zasiahla americký šport aj maloobchod, preto sme dospeli k spoločnému záveru, že uvádzať na trh nový produkt v tomto období je veľmi náročné,“ vysvetlil Andrej Dula v roku 2021 pre INDEX.
Spoločnosť sa však napriek ťažkostiam dokázala postaviť na nohy. Po sérii rokov so stratami dosiahla v roku 2024 prvý zisk vo výške 23-tisíc eur, aj keď jej tržby mierne klesli na 520-tisíc eur.
Firma rozšírila svoje portfólio a v spolupráci so značkou Head predstavila nový produkt Pro Spin Strips určený pre hráčov padelu.
V súčasnosti spoločnosť napreduje, ale podľa slov Dulu vývoj doma aj vo svete progres neuľahčuje, práve naopak.
„Je to spôsobené viacerými faktormi, ale tie najvýznamnejšie sú clá, ktoré USA uvalili na výrobky z Európskej únie, ako aj spotrebiteľská neistota v USA a Kanade v našom odvetví. Samozrejme k tomu prispievajú aj skvelé lokálne nápady ako transakčná daň a všeobecne znevýhodňovanie firiem, ktoré sa snažia prinášať inovatívne produkty,“ skonštatoval zakladateľ firmy pre INDEX.
Aj napriek prekážkam sa firma stále snaží prinášať na trh nové produkty.
„Sústredili sme sa na vývoj ďalších produktov v športoch, kde už máme vybudované meno (hokej, padel), ktoré práve teraz začíname uvádzať na trh, a ešte viac sme sa zamerali na priamy predaj cez náš web a cez náš Brand Store na Amazone, ktorým už máme pokrytú nielen Severnú Ameriku, ale aj Európu,“ uzavrel Dula.
Pozrite si reportáž o najlukratívnejších kontraktoch v NHL:
Sledujte atraktívne športy naživo aj zo záznamu na Voyo