FOTO a VIDEO: Po vlakovom nešťastí v Česku hlásia desiatky zranených. Zverejnili pravdepodobnú príčinu zrážky

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Okolnosti, ktoré nehode predchádzali, zisťuje polícia. Podľa predbežných informácií železničnej správy expresný vlak pravdepodobne prešiel návestidlom v polohe STOP.

Vo štvrtok (20. 11.) ráno sa zrazil rýchlik s osobným vlakom na trati medzi mestom Zliv a obcou Dívčice v okrese České Budějovice.  Podľa predbežných zistení to vyzerá tak, že jeden z vlakov išiel na červenú.

Železničnú dopravu medzi Českými Budějovicami a Plzňou zastavili. 

Nehoda sa stala okolo 6. 20 h ráno, píše ČT24. Informáciu potvrdil aj hovorca Správy železníc pre mimoriadne situácie Martin Kavka.

Zranení

„Podľa prvých správ sú na mieste štyria ťažko zranení a približne 40 ľahko zranených,“ uviedla Petra Kafková, hovorkyňa juhočeských záchranných služieb.

Neskôr hasiči Juhočeského kraja na X priblížili, že na mieste je 40 ľahko a 15 stredne ťažko zranených. Ťažké zranenia utrpeli dvaja cestujúci. 

Hajtman Juhočeského kraja Martin Kuba neskôr vo vysielaní stanice ČT24 spresnil, že pri nehode utrpeli ťažké zranenia štyri osoby, stredne ťažké poranenia bez ohrozenia na živote utrpelo deväť ľudí a do 25 ľudí bolo zranených ľahko.

O nehode informuje aj TN.cz minútu po minúte. 

Prečítajte si tiež:

Na miesto vyslali všetky záchranné zložky. „Na pomoc bolo vyslaných sedem pozemných posádok a letecká záchranná služba,“ doplnila Kafková.

Cestujúci boli z vlakov evakuovaní, České dráhy pre nich zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu. Podľa polície boli všetci zranení, ktorých stav si to vyžadoval, prevezení do nemocníc.

Prebieha vyšetrovanie

Okolnosti, ktoré nehode predchádzali, zisťuje polícia. „Kriminalisti vo veci začali úkony trestného konania pre podozrenie zo spáchania všeobecného ohrozenia,“ uviedla polícia na sociálnej sieti X.

Český minister dopravy v demisii Martin Kupka vo svojom príspevku na X spomenul možnú príčinu nehody. 

„Podľa predbežných informácií železničnej správy expresný vlak pravdepodobne prešiel návestidlom v polohe STOP,“ uviedol Kupka.

Prečítajte si tiež:

Špekulácia

Podľa neoficiálnych a nepotvrdených informácií mal jeden z rušňovodičov prejsť návestidlo, ktoré zakazovalo jazdu. 

Generálny inšpektor Dráhovej inšpekcie Jan Kučera  uviedol, že trať, na ktorej sa vlaky zrazili, nie je vybavená zabezpečovacím systémom ETCS. Informáciu, že rušňovodič rýchlika prešiel návestidlo Stoj a narazil do osobného vlaku, nepotvrdil s tým, že je to zatiaľ len špekulácia.

Ak by na tejto trati bol nainštalovaný systém ETCS, bol by plne funkčný a ak by bol nainštalovaný aj na dráhových vozidlách, k tejto nehode by s najväčšou pravdepodobnosťou nedošlo. Vlak by bol zastavený pred návestidlom,“ dodal Kučera.

Podľa českého ministra dopravy v demisii Martina Kupku sa so zavedením ETCS na tejto trati počíta po roku 2030. Nehoda podľa neho ukazuje, že je potrebné ďalej pokračovať v rozširovaní moderného zabezpečenia, ktoré je schopné predchádzať ľudskej chybe. Za dôležité to považuje aj generálny riaditeľ Správy železníc Jiří Svoboda. Na sieti X spresnil, že v súčasnosti je prevádzka ETCS zavedená na 620 kilometroch českých tratí a ďalšie úseky sa pripravujú.

Rozprávali sme sa so zranenými po zrážke vlaku pri Pezinku. Pozrite si reportáž: 

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Dopravné nehody

Dôležité udalosti