Na slovenských železniciach pribúdajú incidenty. Po dvoch nedávnych nehodách sa v stredu (10. 12.) pri Bratislave vykoľajili dva vlaky a tento týždeň sa na Liptove len tesne zabránilo čelnej zrážke. Čo sa deje na železniciach, to nám povedal expert na železničnú dopravu, Jiří Kubáček.
„Ja sa domnievam, že spoločným menovateľom prakticky všetkých týchto nehôd, je zlyhanie človeka, ktorý bol na rušni alebo v dopravnej kancelárii. Hlavne tá posledná nehoda, ktorá vznikla v Liptovskom Hrádku, bola daná vyslovene ľudským zlyhaním,“ povedal expert na železničnú dopravu.
Problémom je podľa neho to, že sa na miesta rušňovodičov dostávajú ľudia, ktorí pracujú po akýchsi rýchlokurzoch, keďže železnice bojujú s nedostatkom personálu.
Čo sa týka technického zabezpečenia tratí, Kubáček hovorí, že tie hlavné trate disponujú takzvaným národným zabezpečovacím systémom. „Kontroluje prácu rušňovodiča, nedá mu zabudnúť, že má náves,“ povedal odborník.
Podľa jeho slov však stále máme trate, kde funguje len „telefonické dorozumievanie a chodí výhybkár s kľúčmi“.
Dodáva, že chvíľu potrvá, kým sa objavia veľké zmeny a vylepšenia. „Železnica je robustný systém, ktorý má ohromnú zotrvačnosť a my sme doteraz zažívali dobré časy, teda že sa tie chyby, ktoré boli robené v manažmente, neprejavovali. Veľké komplexné zmeny, ktoré si vyžaduje, si budú vyžadovať dlhý čas,“ dodal Kubáček.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo