Je na pokraji kolapsu, no denne po ňom prejdú tisíce áut. Oprava, či výmena frekventovaného mosta v Kalnej nad Hronom sa však stále odkladá. Trpezlivosť vodičov a obyvateľov je na hrane.
Most z roku 1961 spája tri kraje a je hlavnou spojnicou juhu s Nitrou a Bratislavou. Obec už 15 rokov bojuje za jeho bezpečnosť – píšu listy, urgencie a medializujú problémy.
„Vidno tam obnažené konštrukcie, zábradlie je tiež v takom stave, že nedrží úplne bezpečne a vytvára to prirodzene strach medzi ľuďmi. Tadiaľ chodí desaťtisíc áut denne,“ hovorí starosta Kalnej nad Hronom Igor Gogora.
Odborníci vyhodnotili stav mosta ako veľmi zlý. Na ich stupnici je to len krok od najhoršieho – kritického stavu.
„Bojíme sa, lebo sa tam nedodržiavajú predpisy, ktoré sú tam, sú tam povolené kamióny len do 10,8 tony, avšak často tam chodia aj autá, ktoré prekračujú tento limit,“ dopĺňa starosta.
Potreba bezpečného a spoľahlivého mosta ponad Hron je o to naliehavejšia, že v katastri obce sa nachádza jadrová elektráreň Mochovce.
„Je dôležité, aby táto bezpečnosť bola dodržaná aj z tohto pohľadu, lebo jednoducho tí ľudia sa potrebujú bezpečne dostať do zamestnania a tiež v prípade núdze, potreby, hasiči, záchranné zložky, policajti, to všetko sídli v Leviciach a určite by ich to mohlo obmedzovať,“ uzatvára starosta.
„SSC ako majetkový správca mosta pripravil všetku potrebnú dokumentáciu vrátane majetkovo-právneho vysporiadania a požiadala okresný úrad Nitra o vydanie stavebného povolenia,“ vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Rozoberať starý mosta a postupne stavať nový by mali začať na prelome rokov 2026 a 2027.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo