Koniec autovlakov spájajúcich Bratislavu a Košice. ZSSK ich rušenie odôvodňuje nízkym záujmom.
Na zrušenie autovlakov spájajúcich východné a západné Slovensko upozornila cestujúca v príspevku na sociálnej sieti. „Minulý týždeň sme sa naposledy presúvali autovlakom na východ. Príčina... končia. Pritom to bola jedna z mála vecí, ktoré ešte dávali zmysel. Večer naložíš auto, v noci sa vyspíš, ráno si na východe a máš silu riešiť veci... Normálna, civilizovaná služba a ekologická,“ uviedla v príspevku. Píše, že o rušení sa zhovárala so železničiarmi, podľa ktorých záujem o službu je, no na vine je konsolidácia.
„Nie je to o nostalgii. Je to o tom, že normálne veci u nás končia potichu,“ dodala cestujúca, ktorú zrušenie nepríjemne prekvapilo.
Na rušenie autovlakov medzi Bratislavou a Košicami sme sa opýtali aj ZSSK. „V novom grafikone vlakovej dopravy platnom od 14. decembra došlo k ukončeniu prepravy osobných motorových vozidiel na nočných rýchlikoch R 680/681 ZEMPLÍN na trase Košice – Bratislava,“ upresnil pre tvnoviny.sk Ján Baček, hovorca ZSSK.
Uviedol, že nejde o problém s technickým stavom súprav, ale ide o rozhodnutie na základe vyhodnotenia záujmu. Ten mal byť pri týchto autovlakoch dlhodobo nízky. „Dôvodom tohto kroku bolo dlhodobo nízke využitie autovozňa na uvedenom spojení, z čoho vyplývala aj vysoká nákladovosť a neefektivita – v tomto roku sa priemerne na jednu jazdu nočného vlaku odviezli dve vozidlá,“ vysvetlil hovorca.
Baček dodáva, že doprava autovlakmi však naďalej zostáva na medzinárodných trasách. „Cestujúci môžu túto službu využiť na vlakoch EuroNight 442/443 SLOVAKIA,“ uviedol s tým, že ide o spojenia Košice - Praha-Michle, Poprad-Tatry – Praha-Michle a Humenné – Praha-Michle.
Hovorca spoločnosti tiež uviedol, že v prípade opätovného dopytu po autovlakoch rozhodnutie o zrušení môžu prehodnotiť.
Národný dopravca predstavil nový grafikon. Prináša viacero zmien, ktoré sa dotknú takmer každého regiónu:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo