V e-karte jej pribudla liečba chemoterapiou, ktorú nikdy nemala. Ako sa stala chyba v zdravotnom systéme?
Pohľad do zdravotnej dokumentácie ju riadne vystrašil.
Keď si Dana zo Stropkova otvorila svoju elektronickú zdravotnú kartu, zistila, že má rakovinu a absolvovala aj chemoterapiu. Navyše ju mal liečiť lekár, ktorého meno nikdy nepočula.
„Že mám tam zhubný nádor prsníka. V tej chvíli som myslela, že odpadnem. Preboha, aký zhubný nádor?“ hovorí dotknutá žena.
Podľa záznamov ju mal liečiť onkológ z bardejovskej nemocnice. Dana teda volala priamo lekárovi.
„Dvihla som telefón a hovorím: ‚Pán doktor, vy ste ma kedy liečili na rakovinu prsníka? Ako je to možné, že ja to tam mám napísané, že som u vás bola? Ja som v živote uňho nebola!‘ No a on povedal, že to bol omyl, začal po mne kričať, že to bol preklep,“ uvádza pani Dana.
Nemocnica vysvetlila, že prišlo k zámene mien.
„K vykázaniu výkonov na meno pacientky, ktorá dala podnet, došlo omylom v dôsledku zhody mien dvoch pacientiek. Omylom bola vykázaná liečba pre pacientku D. S., a lieky boli aplikované pacientke A. S.,“ uviedla námestníčka riaditeľa Nemocnice v Bardejove Helena Leščišinová.
Poisťovňa Union potvrdila, že ich kontrola na diaľku tvrdenia lekára a nemocnice potvrdila.
„Pán doktor sa vyjadril, že išlo o omyl. Lieky boli aplikované jej menovkyni a uviedol, že sťažovateľka skutočne nebola u nich ošetrená. S poistenkou sme komunikovali a vysvetlili jej, že išlo o omyl a výkony budú poskytovateľovi stiahnuté,“ vysvetľuje hovorkyňa zdravotnej poisťovne Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Pani Dana má podľa poisťovne nesprávnu diagnózu uvedenú len v karte poistenca, nie v celoplošnom systéme e-zdravie. Vymazanie z karty však potrvá dva mesiace.
„Je toto normálne v tejto dobe? Ja to nepochopím,“ hovorí žena.
Ľútosť vyjadrila aj nemocnica.
„Mrzí nás to, samozrejme, aj pána primára, ospravedlňujeme sa,“ uviedla námestníčka riaditeľa Nemocnice v Bardejove Helena Leščišinová.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo