Neuveriteľných 27 rokov. Presne toľko trvalo, kým sme od prvého poklepania kameňa čakali za odovzdaním tunela Višňové.
Bol 22. máj 1998. V tento deň vláda Vladimíra Mečiara odštartovala poklepaním základného kameňa výstavbu tunela Višňové.
Problémy na stavbe sa začali takmer okamžite. Pri razení štôlňe sa objavilo množstvo geologických porúch, napríklad veľký prítok vody.
Do roku 2006 počas vlády Mikuláša Dzurindu projekt pokračoval v rovinách projektovej prípravy a posudzovania vplyvov na životné prostredie.
Zásadná zmena v stratégii financovania nastala po roku 2006. Vláda Roberta Fica prostredníctvom ministra Ľubomíra Vážneho zaradila Višňové do balíka PPP projektov.
Príchodom vlády Ivety Radičovej, v roku 2010, vtedajší minister Ján Figeľ tieto projekty zmietol zo stola a rozhodol, že štát bude pri výstavbe postupovať formou verejného obstarávania s využitím eurofondov a štátneho rozpočtu.
Rezort dopravy pod jeho vedením stanovil nový predpokladaný termín dokončenia na rok 2017. Kľúčovú zmluvu na hlavné stavebné práce podpísali v júni 2014 za pôsobenia ministra Jána Počiatka.
Zákazku v hodnote 410 miliónov eur získalo združenie Salini Impregilo. Tunelom sa malo jazdiť už začiatkom roka 2020, no namiesto toho stavba zostala opustená.
Štát z nej vyhodil Talianov, ktorí diaľnicu s tunelom Višňové nedokázali dostavať.
Po dvojročnej prestávke a novej súťaži prevzala stavenisko v apríli 2021 spoločnosť Skanska. Zmluvu v hodnote takmer 255 miliónov eur podpísal vtedajší minister dopravy Andrej Doležal.
Po viac ako desiatich tisíckach dní a vystriedaní 13 ministrov premiér Robert Fico spoločne s ministrom dopravy Jozefom Rážom prestrihli pred tunelom pásku.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo