Respektíve ich výrobcom.
Najväčší švajčiarsky výrobca hodiniek - Swatch - narazil na kuriózny problém.
Príjmy spoločnosti mierne zaostali za očakávaniami, pretože Čína rozpútala takzvanú protidarčekovú kampaň. Tamojšie úrady bojujú proti úplatkom vo forme luxusných darčekov, medzi ktoré patria aj hodinky zo Švajčiarska.
V Číne pritom donedávna Swatch predával až 25 percent svojich výrobkov. V období január-november 2013 však celkový export švajčiarskych hodiniek do Číny a Hongkongu klesol o 8,5 percenta.
Aj napriek tejto nepríjemnosti švajčiarska spoločnosť poriadne zarobila. Jej tržby vlani vzrástli medziročne o 8,3 % na 8,82 miliardy švajčiarskych frankov (7,13 miliardy eur).
Pôžička Cetelem: výsledok posúdenia do 10 minút. Klikajte tu.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo