Respektíve, na aké majú peniaze.
Ľudia si aj vlani v najväčšej miere kupovali autá od japonskej Toyoty. Predala spolu 9,98 milióna vozidiel.
Na druhom mieste bol s 9,71 miliónmi kusov americký General Motors (značky Buick, Cadilac, Chevrolet, Daewoo či Opel).
Tretia skončila skupina Volkswagen (značky okrem samotného Volkswagenu aj Audi, Seat, Škoda či Bentley), ktorá predala 9,7 milióna áut.
Prehľad výsledkov automobiliek, ktoré zverejnili údaje za predošlý rok:1.
Toyota - 9,98 milióna kusov (medziročný rast o 2 percentá)
2.
GM - 9,71 milióna kusov (rast o 4 percentá)
3.
Volkswagen - 9,7 milióna kusov (rast o 5 percent)
4.
Hyundai - 4,73 milióna kusov (rast o 7,3 percenta)
5.
Peugeot - 2,82 milióna kusov (pokles o 4,9 percenta)
6.
Renault - 2,63 milióna kusov (rast o 3,1 percenta)
7.
BMW - 1,96 milióna (rast o 6,4 percenta)
8.
Daimler (Mercedes) - 1,46 milióna (rast o 10,7 percenta)
Medzi veľké automobilky patria aj Ford (v roku 2009
predala viac než 4,5 milióna áut), Honda (tri milióny), Nissan (viac ako 2,5 milióna) či Fiat (vyše dvoch miliónov).
Pôžička Cetelem: výsledok posúdenia do 10 minút. Klikajte tu
BRATISLAVA/ SITA, TVNOVINY.sk, mg