Česi opísali pekelnú cestu z Turecka. Lietadlo muselo núdzovo pristáť v Bratislave, benzín cítili už pred vzletom

Česi opísali pekelnú cestu z Turecka. Lietadlo muselo núdzovo pristáť v Bratislave, benzín cítili už pred vzletom
Zdroj: Wikimedia/Dylan Agbagni

Spoločnosť sa zatiaľ nevyjadrila k slovám cestujúcich, ktorých bolo na palube 150.

Pre desiatky českých dovolenkárov, ktorí sa vracali z Turecka do Prahy, sa spiatočná cesta domov zmenila na hotové peklo. Ich lietadlo typu Boeing 737 MAX muselo núdzovo pristáť v Bratislave.

Spoločnosť Smartwings, ktorá let zabezpečovala, uviedla, že dôvodom bolo podozrenie na únik paliva. Cestujúci, ktorí uviazli v Bratislave, však pre portál TN.cz opísali, že incident prebiehal inak, ako ho spoločnosť prezentuje.

Prečítajte si tiež:

Zhodli sa na tom, že zápach paliva bolo cítiť už pred vzletom. Neskôr, po núdzovom pristátí v Bratislave, im mal pilot oznámiť, že k úniku paliva skutočne došlo.

„Neviem, či to s tým súvisí, ale pred štartom sa pri krídle pohyboval muž s batériou a niečo kontroloval,“ povedala pani Aneta.

Cestujúci vôbec netušili, že lietadlo plánuje núdzovo pristáť, ani že sa ocitnú v hlavnom meste Slovenska.

„Až keď lietadlo pristálo, nám oznámili, že sme v Bratislave. Potom prehovoril pilot a povedal, že sme museli núdzovo pristáť pre únik paliva – nielen pre podozrenie,“ dodala.

Prečítajte si tiež:

Nemali dostatok informácií

Po pristátí trvalo dlhší čas, kým sa pasažieri dostali z lietadla. Následne im bol prisľúbený hotel a občerstvenie. Z nocľahu však napokon zišlo, údajne pre nedostatok voľných hotelových kapacít v Bratislave.

Letecká spoločnosť tvrdí, že po pristátí zabezpečila cestujúcim občerstvenie. Dovolenkári však hovoria, že si ho museli zakúpiť sami, a to, ktoré zabezpečila spoločnosť, dorazilo až o tri hodiny neskôr – keď už mnohí na letisku ani neboli.

Pasažieri sa tiež sťažujú, že letecká spoločnosť ani cestovná kancelária, cez ktorú si dovolenku zakúpili, im dlhé hodiny neposkytli žiadne informácie.

„Čakali sme vyše štyroch hodín – a nič. Žiadna komunikácia, žiadne informácie! Občerstvenie sme si museli zabezpečiť sami,“ povedala pani Veronika.

Prečítajte si tiež:

Dostať sa do Prahy bolo náročné 

Nakoniec im malo byť odporučené, aby si dopravu do Česka zabezpečili po vlastnej osi, čo bola pre mnohých náročná úloha.

„Keďže vlaky boli obsadené alebo sme ich nestíhali, jedinou možnosťou bolo taxi. Polovica lietadla išla do Prahy taxíkom,“ dodala cestujúca Lucia.

Smartwings uviedla, že cestovné náklady budú dovolenkárom preplatené. Tí však nevedia, ako o preplatenie požiadať.

Spoločnosť sa zatiaľ nevyjadrila k slovám cestujúcich.

Na palube lietadla sa nachádzalo 150 ľudí.

Vratné fľaše na kúpaliskách nemusíte nosiť domov, viac sa dozviete v reportáži:

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti