Kancelárie sú povinné mať poistenie pre prípad insolventnosti. Na trhu sú však aj rôzne neseriózne subjekty.
Happy Travel je od pandémie COVID-u prvá väčšia cestovka, ktorá krachla. Kancelárie by mali byť pre tieto prípady poistené proti úpadku.
„Klienti cestovnej kancelárie, ktorí už sú v zahraničí, by sa mali obrátiť na delegáta kancelárie, s ktorou vycestovali. Ich pobyt ani cesta späť by nemali byť ohrozené,“ tvrdí Martin Kaňa, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie poisťovní.
Klienti, ktorí ešte nevycestovali, sú v inej situácii. „Na stránkach poisťovne, ktorá poistila cestovnú kanceláriu proti úpadku, môžu vyplniť formulár a žiadať o úhradu straty, ktorá im vznikla,“ odporúča Kaňa.
Kancelárie sú povinné mať poistenie pre prípad insolventnosti. Na trhu sú však aj rôzne neseriózne subjekty. Dá sa však skontrolovať, či má cestovka, s ktorou chceme dovolenkovať, uzavretú poistku.
„Na webstránke kancelárie by sa mal nachádzať certifikát o poistení. Ak by tam nebol, respektíve, ak si chceme byť istí, Slovenská obchodná inšpekcia má na svojej stránke zoznam kancelárií, ktoré majú poistenie,“ vysvetlil Kaňa.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo