Generálny prokurátor Maroš Žilinka nariadil preveriť, či cestovná kancelária Happy Travel pri krachu nezavádzala klientov a nepredávala zájazdy vedome v čase, keď už nemohla svoje služby splniť. Zákazníci totiž nakupovali dovolenky až do posledného dňa, keď firma ohlásila úpadok.
Generálny prokurátor Maroš Žilinka nariadil preveriť, či v súvislosti s krachom cestovnej kancelárie Happy Travel nedošlo k podozreniu zo spáchania trestného činu podvodu. Oznámil to vo štvrtok na sociálnej sieti.
„V súvislosti s medializovaným úpadkom cestovnej kancelárie HappyTravel.sk som uložil preveriť, či nedošlo ku konaniu zakladajúcemu podozrenie z trestného činu podvodu tým, že boli s klientmi uzatvárané zmluvy a prijímané finančné prostriedky v čase, keď osobám konajúcim v mene cestovnej kancelárie už muselo byť so zreteľom na všetky okolnosti zrejmé, že nenaplnia záväzky voči klientom,“ uviedol Žilinka.
Cestovná kancelária Happy Travel, ktorej šéfoval Roman Berkes, oznámila svoj úpadok v utorok 1. júla. Správa šokovala stovky klientov aj odbornú verejnosť – Berkes totiž donedávna pôsobil ako prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA). Po oznámení krachu oznámil aj svoj odchod z čela tejto organizácie.
Do redakcie sa nám ozvali nahnevaní klienti cestovky, ktorí si svoj zájazd kúpili cez Happy Travel ešte v deň oficiálneho vyhlásenia úpadku. O hroziacom krachu o pár hodín či minút netušili.
Roman Berkes v exkluzívnom rozhovore priznal, že situácia bola vážna, no do poslednej chvíle veril, že sa cestovku podarí zachrániť.
„Situácia bola komplikovaná, to priznávam. Takéto situácie som za tie roky zažil viackrát – nepokoje, krízy, teroristické útoky... Vždy sa to nejak zlomilo. Teraz boli problémy, no do poslednej chvíle som sa snažil tú situáciu zvrátiť,“ vysvetľuje Berkes.
Podľa jeho slov ešte dva dni pred úpadkom veril, že dôjde k dohode s partnermi alebo finančnej pomoci. „Do nejakej 14. hodiny v deň úpadku som ešte rokoval. Keď sa však potvrdilo, že pomoc nepríde, neotáľal som a úpadok sme vyhlásili.“
Berkes nám vo štvrtok (3. 7.) nevedel presne povedať, koľko ľudí si v Happy Travel kúpilo dovolenku a ešte nevycestovalo. Podľa jeho slov by však malo ísť o tisíce klientov.
Generálna prokuratúra teraz preveruje, či firma nezavádzala klientov vedome – teda v čase, keď si jej predstavitelia už museli byť vedomí, že zaplatené zájazdy nebudú schopní zrealizovať.
Pozrite si najnovšiu reportáž k téme krachu Happy Travel:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo