Slováci štyri hodiny čakali zavretí v lietadle bez klimatizácie. Bývalý pilot vidí najväčšiu chybu v zlej komunikácii

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Z pôvodne avizovaného hodinového čakania, ktoré oznámil pilot, sa stalo štvorhodinové. Na palube stroja navyše už nebolo žiadne občerstvenie a personál sa mal zamknúť v kokpite.

Mimoriadne strastiplná cesta na dovolenku. Slováci zostali vo veľkých horúčavách štyri hodiny v lietadle bez jedla a pitia na odstavnej ploche.

Cestovali z Bratislavy na Sardíniu - no ich let pre vážny požiar presmerovali na iné letisko. Ľudia kolabovali a dlho sa nevedeli dovolať pomoci.

Podľa cestovky Tip Travel sa kapitán lietadla rozhodol pre zotrvanie pasažierov na palube, pretože predbežné odhady čakania na odlet boli hodinu až hodinu a pol. 

Personál lietadla podľa tvrdení cestujúcich celý čas opakoval, že nemá žiadne informácie.

„Informácie sa neskôr menili spolu s meniacou sa situáciou a zdržanie bolo dlhšie, ako pôvodný predpoklad,“ pokračuje riaditeľ kancelárie Juraj Vitko. 

Prečítajte si tiež:

Bývalý pilot hovorí o nedostatočnej komunikácii

Podľa bývalého pilota Daniela Ferjančeka nie je situácia, keď letisko nie je pripravené postarať sa po núdzovom pristátí o odklonené lietadlá a cestujúcich v nich až taká výnimočná, no v tomto prípade podľa neho mali byť veci lepšie komunikované. 

„Je to mimoriadna situácia pre letisko. Nebudeme to nazývať štandardné, ale stať sa to určite môže. Pokyny vždy dáva pilot, ten sa však musí prispôsobiť situácii, ktorá je na letisku. Keďže letisko nie je na situáciu pripravené, pilot tak nemusí od neho dostať žiadnu podporu. To znamená, že čaká a v zásade bojuje s letiskom o to, aby mu poskytlo základné služby pre cestujúcich,“ vysvetlil Ferjanček.

Prečítajte si tiež:

Z pôvodne avizovaného hodinového čakania, ktoré oznámil pilot, sa stalo štvorhodinové. Na palube stroja navyše už nebolo žiadne občerstvenie a personál sa mal zamknúť v kokpite.

„Ak sa to naozaj stalo, tak to určite v poriadku nie je. V takejto situácii je potrebné komunikovať, aj keď ide o negatívnu informáciu. To znamená, že pracujem na riešení problému ale momentálne to riešenie nemám,“ hovorí bývalý pilot.

Z pohľadu práva podľa neho majú cestujúci pri viac než trojhodinovom meškaní letu nárok na občerstvenie. 

„Ale ak sa nenachádzalo na palube, tak je veľmi ťažké ho zabezpečiť. Ale malo to byť všetko komunikované,“ dodal Ferjanček.

Celú reportáž o nešťastnom začiatku dovolenky Slovákov na Sardínii si môžete pozrieť vo videu na začiatku článku.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Cestovanie

Dôležité udalosti