Liek v e-shope lacnejší, než na predajni. Nášho diváka šokoval obrovský rozdiel v cenách

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Divák si na webe vyhliadol výživový doplnok pre manželku, no potom ho zaskočila oveľa vyššia cena v lekárni.

Ceny produktov na internete nemusia byť rovnaké, ako v kamennej lekárni rovnakej siete. Stáva sa, že v bežnej kamennej lekárni je liek aj o 20 eur drahší.

Zaskočený divák nám opísal, ako prerobil len tým, že si výživový doplnok nekúpil na webe, ale zašiel si poň rovno do lekárne.

Divák si na webe vyhliadol výživový doplnok pre manželku, no potom ho zaskočila oveľa vyššia cena v lekárni.

„Na ich e-shope stál 38,59 eura, a tak som sa zastavil na pobočke, kde som v domnienke, že kupujem väčšie balenie, zaplatil 59,99 €. Nemilé prekvapenie nastalo po príchode domov, kde som zistil, že je to balenie, ktoré ponúkajú cez e-shop za spomínaných 38,59€, čo je viac o 55 percent,“ napísal.

Toto je bežná prax. Lekárne s vlastnými internetovými obchodmi si sumy upravujú podľa seba.

„Ceny nie sú regulované. V zásade každý, kto ponúka lieky alebo doplnkový sortiment, si môže konečnú cenu určovať sám,“ hovorí prezident Slovenskej lekárnickej komory Ondrej Sukeľ.

Napríklad za výživový doplnok na histamínovú intoleranciu by sme v lekárni pri pokladni zaplatili 57 eur, na e-shope tej istej lekárne by sme zaplatili o 20 eur menej.

„Je to obyčajné ‚dumpovanie‘ cien, berú to ako investíciu do prezentácie značky, Pokiaľ by sa bežná malá lekáreň rozhodla prevádzkovať e-shop za takýchto podmienok, tak je to vyslovene stratová záležitosť,“ doplnil Sukeľ.

Prečítajte si tiež:

Dovolia si to len veľkí hráči

Takéto hry s cenami si teda môžu dovoliť len veľké siete lekární.

„Hlavným dôvodom sú hlavne prevádzkové náklady, ktoré sú porovnateľne nižšie v e-shopoch, ako v kamennej predajni. Kamenné lekárne ponúkajú pridanú hodnotu práve v prístupe farmaceuta, ktorý im poskytne poradenstvo,“ vysvetľuje senior špecialistka komunikácie BENU Slovensko Miroslava Liptáková.

„Vysoko odborný personál a prevádzkové náklady je niečo, čo sa potom odráža v cenách produktov,“ priblížila hovorkyňa lekární Dr. Max Kvetoslava Kirchnerová.

Ondrej Sukeľ by však toto ako argument nepovažoval.

„Aj s tým e-shopom sú náklady a dovolím si povedať, že častokrát vyššie, ako s kamennou lekárňou.“

„Pokiaľ si zákazník objedná lieky na internete a využije službu vyzdvihnutia si v lekárni, tak platí cenu lieku, ktorá platí na internete,“ uviedla Kirchnerová.

Ľudia bez internetu alebo starší pacienti sú teda odkázaní iba na ponuku kamenných lekární.

„Otázne sú dediny s malými dedinskými lekárňami, ktoré tlaku týchto e-shopových lekární nedokážu konkurovať a časom preto môžu zanikať,“ uviedol Sukeľ.

Ani cenovky v kamenných lekárňach nemusia byť konečné. Cenu môžu ešte znížiť akciové bonusy či vernostné zľavy.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zdravie

Dôležité udalosti